VIK22A05 Učící se společnost a role knihovníka v ní

Filozofická fakulta
jaro 2001
Rozsah
1/0/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
prof. PhDr. Jiří Cejpek, CSc. (přednášející)
Garance
PhDr. Pavla Kánská
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Pavla Kánská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Úloha utopií, vizí a prognóz v soudobé společnosti. Výklad pojmů postindustriální, postmoderní, globální, informační a učící se společnost. Globální vize vzdělávání pro 21. století a její česká modifikace v podobě Národního programu rozvoje vzdělávání v České republice. Současné knihovnictví a jeho teorie v širších souvislostech informačně komunikačních věd. Měnící se role knihoven různých druhů v procesech školního a mimoškolského vzdělávání.
Literatura
  • Národní program vzdělávání v České republice. Bílá kniha. Vyjde r. 2001.
  • Cejpek, J.-Knihovnictví v širších souvislostech. Národní knihovna, č. 10 (1999), č. 6, s. 273-279.
  • Cejpek, J.-Knohovnictví v širších souvislostech-vzdělání a povolání. In:7. mezinárodní seminář CASLIN 2000. Vzdělávání knihovníků. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2000, nestr.
  • Učení je skryté bohatství : zpráva Mezinárodní komise UNESCO "Vzdělávání pro 21. století". Translated by Michal Jon. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1997, 125 s. info

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2001/VIK22A05