FF:PB22JB32 Školní poradenství - Informace o předmětu
PB22JB32 Školní poradenství
Filozofická fakultajaro 2005
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Rozvrh
- St 11:40–13:15 5
- Předpoklady
- PB12JA14 Základy poradenství && PB21PB23 Základy ped. managementu
Kurz navazuje na obsah kurzů Základy poradenství a Základy pedagogického managementu. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a poradenství (program FF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Kurz navazuje na kurzy Základy poradenství a Základy pedagogického managementu a je zaměřen na problematiku výchovného, pedagogického a organizačního poradenství, zejména ve vztahu k současné škole. Zahrnuje některé možnosti poradenské práce výchovného poradce ve spolupráci se školním psychologem a speciálním pedagogem (např. řešení vzdělávacích a výchovných obtíží, podporu kariérního růstu, inovace školního kurikula v souvislosti s tvorbou preventivních a individuálních vzdělávacích programů apod.) a naznačuje i potenciál organizačního poradenství pro vzdělávací instituce a jejich rozvoj.
- Literatura
- Beratung macht Schule (Orig.) : Jak pomoci školám? : organizační poradenství a rozvoj školy. info
- NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství :struktura a formy poradenské pomoci lidem se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 159 s. ISBN 80-7178-197-5. info
- HŘEBÍČEK, Libor. Školní poradenství jako objekt transformace a prostředek prevence. Pedagogická orientace. Brno: Pedagogická společnost, 1997, roč. 1997, č. 2, s. 71-80. ISSN 1211-4669. info
- HŘEBÍČEK, Libor. Školní poradenství ve světle teoretické a empirické analýzy. In Sborník prací FF BU řada pedagogická. Brno: Brněnská univerzita, 1997, s. 33-49. U 1. ISBN 80-210-1540-3. info
- HŘEBÍČEK, Libor. Školní poradenství ve světle teoretické a empirické analýzy.Sborník prací FF BU, U-1, řada pedagogická, s. 33-49. In Sborník prací FF BU, U - 1, řada pedagogická. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1996. ISBN 80-210-1540-3. info
- Informace učitele
- Další doporučená literatura: Ender, Bianca, aj. Jak pomoci školám? Organizační poradenství a rozvoj školy. Ždár nad Sázavou: Fakta, 1999. 193 s. ISBN 80-902614-2-6 Systém pedagogicko-psychologického poradenství ve školství. Učitelské noviny, 1997, č.30, s.15-18
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2005/PB22JB32