FF:PG33B64 Integrative Special Education - Course Information
PG33B64 Integrative Special Education
Faculty of ArtsSpring 2005
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková - Timetable
- Tue 10:00–11:35 10
- Prerequisites (in Czech)
- PG33B62 Found. of Special pedagogy
PG33B62 - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Course objectives (in Czech)
- Cílem disciplíny je seznámit studenty s možnostmi integrativního vzdělávání. Budeme se opírat o poznatky ze speciální pedagogiky. Semináře budou zaměřeny na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školských institucích, vytváření rámcových podmínek pro integrativní výchovu a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, poskytování rovnoprávnosti lidem s postižením v přístupu ke vzdělávání na běžných školách, podpůrná opatření k připravenosti přijímat lidí s postižením v prostředí běžných škol, jakož i v celé společnosti. Budou diskutovány meze integrace. Studenti se seznámí s vybranými metodikami určenými žákům s postižením. Zvláštní pozornost bude koncentrována na řešení obtíží výchovně vzdělávacího charakteru u žáků v hlavním vzdělávacím proudu, zvláště bude ve větší míře soustředěna pozornost na situace žáků, kteří se stali problémovými na základě projevů specifických vývojových poruch učení a chování. Budou objasněny metody reedukace, které si studenti v rámci kurzu osvojí cíleně na všechny fáze vzdělávání. Podle možností budou realizovány návštěvy školských zařízení.
- Literature
- Náhradní obsah: Michalík, Jan, Škola pro všechny aneb integrace je když...Vsetín: ZŠ Integra 2002 80-238-9885-X
- Frančeová, Eva. Nebyl jsem vyřazen ze života. Praha: ÚIV 2002. 108 s. ISBN 80-211-0418-X
- Valenta, Milan. Přehled speciální pedagogiky a školská integrace. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého Olomouc, 2003. Učebnice. ISBN 80-244-0698-5.
- ČIHÁČEK, Vlastimil. Role rodičů v procesu školní integrace (Role of the parents in the process of school integration). In Handicap 2003. Liberec: Technická univerzita v Liberci - Liberecký kraj - Jedličkův ústav pro tělesně postiženou mládež-Dům Dr. Jedličky v Liberci, 2003, p. 27-33. ISBN 80-7083-751-9. info
- VYSOKAJOVÁ, Margerita. Hospodářská, sociální, kulturní práva a zdravotně postižení. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2000, 139 s. ISBN 8024600579. info
- MICHALÍK, Jan. Školská integrace dětí s postižením. 1. vyd. V Olomouci: Universita Palackého v Olomouci, 1999, 135 s. ISBN 8070679816. info
- JESENSKÝ, Ján. Prostor pro integraci. 1. vyd. Praha: Comenia Consult, 1993, 129 s. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: Forma: seminář Podmínky pro získání kreditu: seminární práce, praxe, zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2005/PG33B64