FF:NJII_33 Extension German Word-Stock I - Course Information
NJII_33 Extension of contemporary German Word-Stock I
Faculty of ArtsSpring 2006
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Eva Uhrová, CSc. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Eva Uhrová, CSc.
Department of German, Scandinavian and Netherland Studies – Faculty of Arts
Contact Person: Blanka Vacková - Timetable
- Mon 12:30–13:15 C31
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 60 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/60, only registered: 0/60 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 11 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives
- An Introduction into the analysis of the semantic fields and groups from the Word-formation point of view. The classification of German and foreign naming units, idioms, proverbs. The elements of an professional language and the language of advertisement.
- Syllabus (in Czech)
- Seminář má především vytvořit pozitivní vztah studentů k poznávání struktury slovní zásoby a současných tendencí (po stránce teoretické a praktické) jako nezbytné složky osvojování si jazykové kompetence. Výklad struktury slovní zásoby je zaměřen na obohacování slovní zásoby podle slovních čeledí (Wortfamilien), slovních polí (Wortfelder), možnosti slovotvorby jak po stránce morfologické, tak i sémantické.
- Literature
- Další aktuální literatura bude uvedena v seminářích.
- UHROVÁ, Eva. Übungen zum deutschen Wortschatz. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1996, 74 s. ISBN 8021014253. info
- Assessment methods (in Czech)
- písemný test
- Language of instruction
- German
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2006/NJII_33