FJ0B617 The French Poetry from 2nd War to Present

Faculty of Arts
Spring 2007
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Univ.-Prof. Dr. Anna Pospěch Durnová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková
Timetable
Mon 15:00–16:35 B23
Prerequisites (in Czech)
FJIA022 French Literature III
studenti francouzštiny od 6. semestru studia
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Jazyk poezie mi vždy připadal být tím, který nejlépe vystihuje náš život ve všech jeho úrovních () Jako konstelace dlící blízko nás, v otevřených rukou, v otevřené knize. Jak naznačuje citát současného francouzského básníka Philippa Jaccotteta, zaměří se seminář Přehled francouzské poezie od konce 2. světové války do současnosti na specifické rysy básnického jazyka. Co tedy po té, co doslova odzvonilo rýmu či pevným útvarům poezie, můžeme za poezii vůbec považovat? Co utváří tuto konstelaci? Předmět si rozhodně neklade nároky na zodpovězení této složité otázky. Pomocí analýz básnických textů autorů jakými jsou např. Herni Michaux, Raymond Queneau, Francis Ponge, André du Bouchet, Yves Bonnefoy, Réné Char, Eugène Guillévic a v neposlední řade již zmíněný Philippe Jaccottet budeme společně hledat odpovědi nejen na otázku specifik francouzské poezie druhé poloviny dvacátého století, nýbrž i na další, básníky formulované problémy, představy a obrazy. Poezie je sice doménou, která má svá pravidla, nicméně metafory, příměry a obrazy, jež se v básních objevují, lze často vysvětlit různými způsoby. Seminář by tedy měl jednak přispět ke schopnosti rozebrat báseň z hlediska požadavků literární teorie, stejně tak by měl studentům umožnit osvojit si prezentaci a argumentaci vlastních interpretací textů.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova: 1. La nouvelle poésie française – (Combe, Meschonnic) – moje (19.2. 2007, 26.2. 2007) Mallarme: Après midi d un faune Text Magazíne littéraire „Nouvelle poésie française“ 2. Langage: entrée le jeu et l identité: Michaux, Queneau, Prévert, Char, Guillévic Michaux (5.3. 2007) Queneau (19 .3. 2007) Prévert ? (26 . 3. 2007) Char & Guillévic (2.4. 2007) 3. A l encontre du silence: Ponge, du Bouchet, Ponge & du Bouchet ( 16.4. 2007) 4. poete et traduction: Bonnefoy, Jaccottet Bonnefoy (30.4. 2007) Jaccottet (7.5. 2007) 5. „poète perplexe“: quel sens et la nécessité de la poésie aujourd hui? Maulpoix; Déguy (14. 5. 2007)
Assessment methods (in Czech)
požadavky ke kolokviu: 1. aktivní účast na semináři 2. Analýza zvoleného textu ústní /písemná forma
Language of instruction
French
Further Comments
Study Materials
The course is taught only once.
The course is also listed under the following terms Autumn 2000, Autumn 2001, Spring 2006.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2007/FJ0B617