FF:PBSNPA3 Quantitative survey - Course Information
PBSNPA3 Quantitative survey
Faculty of ArtsSpring 2007
- Extent and Intensity
- 1/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková - Timetable
- Mon 13:20–14:55 B31
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Education and Counselling (programme FF, N-PD)
- Course objectives
- Research Projects in Pedagogy In this practically oriented course the students work in teams on their own research projects. They start with choice of their theme and formulation of the problem and hypotheses, proceed to the creation of observation procedure or measuring instrument and end with the probe concerning the character of the pilot project. In this probe they prove their skills of evaluating data and processing the final report. The students then individually examine the quality of report of another team.
- Syllabus (in Czech)
- Výběr tématu výzkumu.
- Formulace výzkumného problému.
- Tvorba měřícího nástroje.
- Výzkumné šetření.
- Vyhodnocení dat.
- Zpracování závěrečné zprávy.
- Zpracování posudku.
- Literature
- PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998, 270 s. ISBN 9788071845690. info
- CHRÁSKA, Miroslav. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998, 257 s. ISBN 8070677988. info
- GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice : příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996, 130 s. ISBN 808593115X. info
- CHRÁSKA, Miroslav. K současným trendům pedagogického výzkumu ve světě. Vyd. 1. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1995, 48 s. ISBN 8070674695. info
- DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 1993, 374 stran. ISBN 8070668229. info
- DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993, 121 s. ISBN 80-85467-06-2. info
- RYS, Slavomír. Hospitace v pedagogické praxi. Vyd. 3. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. info
- KERLINGER, Freed N. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum : Foundations of behavioral research : educational and psychological inquiry (Orig.). Translated by V. Smékal. Vyd. 1. Praha: Academia, 1972, 705 s. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: přednáška a seminář ukončeno zkouškou
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2007/PBSNPA3