BA114 The Workshop of Reading and Writing

Faculty of Arts
Spring 2008
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. RNDr. Tomáš Hoskovec, CSc. (lecturer)
doc. Mag. Vaidas Šeferis, Dr. phil. (lecturer)
Mgr. Adam Veřmiřovský, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. RNDr. Tomáš Hoskovec, CSc.
Department of Linguistics and Baltic Languages – Faculty of Arts
Contact Person: doc. Mag. Vaidas Šeferis, Dr. phil.
Timetable
Wed 13:20–14:55 C31
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seminář je primárně určen pro studenty prvního ročníku a zabývá se otázkami metodologie profesionálního akademického čtení a psaní. Cílem je vysvětlit studentům zásady uvědomnělé práce s vědeckým textem v oboru filologie.
Syllabus (in Czech)
  • Základním cílem tohoto kurzu je naučit studnety uvědomnělé a konsekventní práce s vědeckým textem. Jak četba tak i tvorba takových textů je ve středních školách a gymnaziích vyučována vesměs neuspokojivé úrovní. Proto vyvstává nutnost začínajícím studentům vysvětlit základní pravidla filologické práce: jak se vlastně čte text? čím se liší "běžné" čtení textu od čtení profesionálního? jaké analytické postupy uplatňujeme při výkladu textu? jak se píše vědecký filologicý text (referát, ročníková práce, oborová práce atd.)? jaké zásady musíme dodržovat při citování pramenu? atd.
Assessment methods (in Czech)
Písemné kolokvium
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Autumn 2014, Autumn 2015, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019, Spring 2020.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2008/BA114