FF:MVK_08 Masová média a populární kultu - Informace o předmětu
MVK_08 Masová média a populární kultura
Filozofická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Aleš Opekar, CSc. (přednášející)
Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Petr Macek, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Taranzová - Rozvrh
- Po 18:20–19:55 J21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Management v kultuře (program FF, N-HS)
- Management v kultuře (program FF, N-OT) (3)
- Cíle předmětu
- Naši současnost charakterizují pojmy jako “informační společnost” nebo “mediální společnost”. Podobně jako byly předešlé dějinné etapy určovány technickými revolucemi či sociálními změnami, jsou pro naši dobu příznačná masová média a jejich razantní rozvoj. To vede k řadě otázek souvisejících s uměleckou tvorbou, především ve vztahu k všeobjímající populární kultuře. Studenti budou schopni po absolvování kurzu reflexe dané problematiky.
- Osnova
- Základní vymezení pojmů
- Populární kultura
- masová média
- artificiální X nonartificiální
- Literatura
- The media in Europe. Edited by Mary Kelly - Gianpietro Mazzoleni - Denis McQuail. 3rd ed. London: SAGE Publications, 2004, 274 s. ISBN 0761941320. info
- MCLUHAN, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura : výbor z díla. Translated by Irena Přibylová - Martin Krejza. Vyd. 1. Brno: Jota, 2000, 415 s. ISBN 8072171283. info
- MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Translated by Jan Jirák - Marcel Kabát. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 447 s. ISBN 80-7178-200-9. info
- DEFLEUR, Melvin L. a Everette E. DENNIS. Understanding mass communication : a liberal arts perspective. Boston: Houghton Mifflin Company, 1996, x, 646. ISBN 0395746817. info
- MCLUHAN, Marshall. The global village : der Weg der Mediengesellschaft in das 21. Jahrhundert. Edited by Bruce R. Powers. Paderborn: Junfermann Verlag, 1995, 284 s. ISBN 387387217X. info
- KUNCZIK, Michael. Základy masové komunikace. Translated by Štěpánka Kudrnáčová - Milan Šmíd. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995, 307 s. ISBN 807184134X. info
- MCQUAIL, Denis. Mass communication theory : an introduction [McQuail, 1994]. 3rd ed. London: SAGE Publications, 1994, xiv, 416 s. ISBN 0-8039-7784-0. info
- MCQUAIL, Denis a Sven WINDAHL. Communication models :for the study of mass communications. 2nd ed. London: Longman, 1993, viii, 229. ISBN 058203650X. info
- MCLUHAN, Marshall. Counterblast. London: Rapp & Whiting, 1970, 143 p. ISBN 085391138X. info
- MCLUHAN, Marshall. The Gutenberg Galaxy : the making of typographic man. New York: New American Library, 1969, 349 s. info
- Metody hodnocení
- závěrečný písemný test
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2009/MVK_08