FF:PGK12A22 Philosophy I - Course Information
PGK12A22 Philosophy I
Faculty of ArtsSpring 2011
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 8 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Jiří Svoboda, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc.
Department of Philosophy – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/40, only registered: 0/40, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/40 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Education (programme FF, B-PD)
- Course objectives (in Czech)
- Po ukončení kurzu bude student obeznámen s hlavními směry západní filozofické tradice od antiky po středověk, se základními filozofickými disciplínami. Dílčí pozornost bude věnována porozumění rozdílů v základech západního a východního myšlení (Indie, Čína). Student bude umět vřadit svoje poznatky do všeobecně kulturního kontextu, díky způsobu ukončení kurzu si osvojí základy interpretace filozofického textu.
- Syllabus
- Philosophy I Object of philosophy. Rise of philosophy. Philosophy and myth. Philosophy and science. Philosophy and religion. Philosophy and ideology. Fundamental philosophic disciplines, their objects and content: ontology, gnoseology, axiology, ethics, philosophy of history, social philosophy. The main types of European rationality.
- Literature
- Assessment methods
- Předpokladem udělení zápočtu je odevzdání kvalitně zpracované eseje na dohoduté téma.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Information on the extent and intensity of the course: blokově.
- Enrolment Statistics (Spring 2011, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2011/PGK12A22