FF:VIKBB31 Sebepoznávací kurz - Informace o předmětu
VIKBB31 Sebepoznávací kurz
Filozofická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jan Němec (přednášející)
Mgr. Libor Graclík (přednášející), Mgr. Kateřina Hošková (zástupce) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová - Rozvrh
- Út 10:50–12:25 L35
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Student je po skončení kurzu schopen:
• reflektovat sebe sama v reálných souvislostech
• přijímat zpětnou vazbu na sebe sama a dále jejím prostřednictvím kultivovat vybrané osobnostní rysy
• vyhodnocovat chování a jednání, jímž přispívá do práce skupiny, a umět je kultivovat případně modifikovat
• identifikovat své silné stránky a příležitosti ke svému růstu • vnímat své místo ve skupině
• reflektovat své vlastní působení na skupinovou dynamiku, kohezi a atmosféru a uvědomovat si jeho důsledky
• zapojovat se do skupinové práce v celé její šíři - Osnova
- Úvodní setkání
- Sebepoznání skrze skupinu (k sobě skrze druhé)
- Hledání svého místa (práce s iniciačními technikami a jejich reflexí)
- Hledání sebe ve víru skupinových rolí (práce se skupinovou dynamikou a její reflexí)
- Hledání sebe skrze skupinovou sounáležitost (práce se skupinovou kohezí a její reflexí)
- Hledání sebe skrze skupinovou atmosféru (reflexe osobního potenciálu pro budování pozitivního sociálního klimatu)
- Hledání sebe skrze skupinovou reflexi (práce s reflexí skupinových aktivit)
- Hledání sebe skrze sebereflexi (individuální psaná reflexe kurzu) Zhodnocení a ukončení kurzu
- Literatura
- KOLÁŘ, Jan a Bohumíra LAZAROVÁ. K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků. In K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 133 s. ISBN 978-80-210-4595-8. info
- KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ a Kateřina ZAVADILOVÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. In Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. 1. vydání. Brno: FF MU, 2007, 201 s. ISBN 978-80-7302-133-7. info
- VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno: Aisis, 2006, 226 s. ISBN 802394908X. info
- KŘÍŽ, Petr. Kdo jsem, jaký jsem : aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2005, 132 s. ISBN 8023946692. info
- BROWN, Rupert. Group processes : dynamics within and between groups. 2nd ed. Malden: Blackwell Publishing, 2000, xxiii, 417. ISBN 9780631184966. info
- Výukové metody
- skupinová práce využívající techniky z provenience různých výchovně vzdělávacích, poradenských a terapeutických směrů
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na semináři a reflektivní esej
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2011/VIKBB31