FF:KSCA019 Chinese philosophy II - Course Information
KSCA019 History of Chinese thought II
Faculty of ArtsSpring 2012
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 2 credit(s) (plus 2 credits for an exam). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. Dušan Vávra, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Luboš Bělka, CSc.
Center for Chinese Studies – Department for the Study of Religions – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. et Mgr. Dušan Vávra, Ph.D.
Supplier department: Center for Chinese Studies – Department for the Study of Religions – Faculty of Arts - Timetable
- Wed 14:10–15:45 L31
- Prerequisites (in Czech)
- KSCA018 Chinese philosophy I
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 50 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/50, only registered: 0/50, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/50 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Culture Studies of China (programme FF, B-HS)
- Culture Studies of China (programme FF, B-MS) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je podat studentům základní informace o dějinách čínského myšlení od počátku středověku do současnosti.
Na konci tohoto kutzu bude student schopen:
chápat vývoj čínského myšlení v historických a společenských souvislostech;
rozumět základním pojmům čínského myšlení;
umět interpretovat čínský filozofický text v českém překladu;
chápat význam tradičního čínského myšlení pro současnost (význam tradice pro fungování současné čínské společnosti a politiky - Teaching methods (in Czech)
- přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- písemný test, ústní zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2012, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2012/KSCA019