PSB_323 Neuropsychology of decision making

Faculty of Arts
Spring 2012
Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. Stanislav Gálik (lecturer), PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D. (deputy)
doc. PhDr. Miroslav Světlák, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Arts
Timetable
Mon 15:50–17:25 C51
Prerequisites (in Czech)
Student se seznámí se základními koncepty neuromarketingu a s nejznámějšími výzkumy a na základě těchto poznatků pronikne do nejaktuálnějších studií tohoto oboru. Předmět dává studentovi možnost seminární formou probádat hraniční oblast mezi psychologií, neurovědami a marketingem. Hlavním cílem je prozkoumání nejaktuálnějších výzkumů, studií a hypotéz za účelem budování znalostní databáze v českém akademickém prostředí.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student se seznámí se základními koncepty neuromarketingu a s nejznámějšími výzkumy a na základě těchto poznatků pronikne do nejaktuálnějších studií tohoto oboru. Předmět dává studentovi možnost seminární formou probádat hraniční oblast mezi psychologií, neurovědami a marketingem. Hlavním cílem je prozkoumání nejaktuálnějších výzkumů, studií a hypotéz za účelem budování znalostní databáze v českém akademickém prostředí.
Literature
  • Perloff, R. M. (2008). The Dynamics of Persuasion. New York: Taylor & Francis Group.
  • Rizzolatti, G., & Craighero, L. (2004, June). The Mirror Neuron System. Annual Review of Neuroscience , 27, pp. 169 - 192.
  • Lindstrom, M. (2008). Buyology: truth and lies about why we buy. New York: Random House.
  • Patrick, R., & Christophe, M. (2007). Neuromarketing: understanding the "buy button" in your customer's brain. Nashville: Thomas Nelson.
  • Crano, W. D., & Prislin, R. (2008). Attitudes and Attitude Change. New York: Psychology Press.
  • Zaltman, G. (2003). How consumers think. Boston: Harvard Business School Press.
  • Antonio, R. D. (2000). Descartesův omyl. Praha: Mladá Fronta.
  • Joseph, E. L. (1998). The emotional brain: the mysterious underpinnings of emotional life. New York: Touchstone.
  • Pradeep, A. K. (2010). The Buying Brain: Secrets for Selling to the Subconscious Mind. Hoboken: John Wiley & Sons.
  • Dawkins, R. (1976). The Selfish Gene. New York City: Oxford University Press.
  • O'Doherty, J., & al., e. (2001, March). Representation of Pleasant and Aversive Taste in the Human Brain. The Journal of Neurophysiology , 85, pp. 1315 - 1321.
Teaching methods (in Czech)
Kurz je veden formou semináře. Celý kurz je zaměřen na studium nejaktuálnějších publikací v dané oblasti. Vyučující plní roli průvodce nikoliv vůdce, proto se od studentů očekává vysoké nasazení, sebemotivace a zájem o obor.
Assessment methods (in Czech)
Hlavním úkolem je důkladné studium stanovené literatury na každou hodinu. Každý student má povoleny pouze dvě absence. V průběhu semestru vytvoří studenti tříčlenné skupiny, ve kterých budou společně pracovat na semestrálním projektu. 1) Aktivita na hodině (max. 2 absence) 2) Vypracování a prezentace projektu Aktivita na hodině Na každou hodinu bude stanovená literatura, kterou musí mít student důkladně nastudovanou, aby mohl participovat na diskuzi v průběhu semináře. Kurz je vysoce interaktivní a očekává se proto zapojení každého studenta do sdílení poznatků, názorů, připomínek a do celkové diskuze. Vypracování a prezentace projektu Každá skupina má za úkol v průběhu semestru navrhnout experimentální studii, která se zabývá přímo neuromarketingem nebo oblastí, kterou můžeme považovat za hranici mezi psychologií, neurovědami a marketingem. Skupina má za cíl vytvořit návrh obsahující teoretický úvod a metodu výzkumu v rozsahu 4 až 10 stran včetně použité a doporučené literatury. Každá skupina bude prezentovat svůj projekt na závěr semestru.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught each semester.
The course is also listed under the following terms Spring 2013, Spring 2015.
  • Enrolment Statistics (Spring 2012, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2012/PSB_323