PSB_463b Educational psychology in practice II

Faculty of Arts
Spring 2012
Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. Kateřina Koros Bartošová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Alena Slezáčková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Arts
Prerequisites (in Czech)
PSA_022 Educational psychology I && PSB_463a Educat. psychol. in practice I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/10, only registered: 0/10
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
At the end of the course students should be able to: 1. create a specific program for a class while adressing a particular problem. 2. work with the particular class on solving the problem. 3. under supervision interview a pupil and create a report.
Syllabus
  • 1. rehearsal of information gain in previouse subject (Ped.psych I.) 2. teoretical information on how to work with class 3. practical lessons 4. feedback from supervisor
Literature
    required literature
  • MÜLLER, Else. Příběhy z měsíční houpačky : autogenní trénink pro děti od 4 let. Translated by Eliška Závodná, Illustrated by Martina Špinková. Vyd. 3. Praha: Portál, 2010, 111 s. ISBN 9788073676247. info
    recommended literature
  • LISÁ, Elena. Hry k rozvoji sociálních kompetencí žáků 1. stupně ZŠ. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 124 s. ISBN 9788073677466. info
  • VOPEL, Klaus W. Skupinové hry pro život 4 : pryč s agresí, úspěch pro každého, umění spolupráce, sebeúcta, řešení problémů : pro děti od 6 do 12 let. Translated by Dana Lisá - Alena Veselá. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 133 s. ISBN 9788073675196. info
  • DAVIDO, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Translated by Alena Lhotová - Hana Prousková. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008, 205 s. ISBN 9788073674151. info
  • VOPEL, Klaus W. Skupinové hry pro život 2 : uvolnění napětí, zvědavost, učení, komunikace, vztahy : pro děti od 6 do 12 let. Translated by Dana Lisá - Alena Veselá. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 133 s. ISBN 9788073673529. info
  • VOPEL, Klaus W. Skupinové hry pro život 3 : naslouchání, fantazie, důvěra, soucit, práce s emocemi : pro děti od 6 do 12 let. Translated by Dana Lisá - Alena Veselá. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 139 s. ISBN 9788073673987. info
  • VOPEL, Klaus W. Skupinové hry pro život 1 : zařazení do skupiny, kontakt, smyslové vnímání, přátelství, sebevědomí : pro děti od 6 do 12 let. Translated by Dana Lisá - Alena Veselá. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 138 s. ISBN 9788073672867. info
Teaching methods
discussion, excurssion, group work,
Assessment methods
1. 80% participation 2. written report from each class 3. full psychological report on one pupil.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2011.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2012/PSB_463b