FF:IM090 Analýza PC-her - Informace o předmětu
IM090 Kritická analýza počítačových her
Filozofická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Jan Miškov (přednášející)
Mgr. Tomáš Bártek (přednášející)
Vilém Šoulák (pomocník)
Mgr. Jaroslav Švelch, PhD. (náhr. zkoušející), doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (zástupce) - Garance
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každé liché pondělí 16:40–19:55 N21
- Předpoklady
- IM082 Herní studia
Seminář předpokládá pravidelnou, aktivní účast v seminářích. Nutná je schopnost číst odborné texty v angličtině. Obeznámenost se zadanými hrami, které budou předmětem analýzy a diskuze. Je případně možné udělit výjimku z prerekvizity (vzhledem ke zdůvodnění žádosti). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Po ukončení tohoto předmětu bude student schopen: 1) Analyzovat digitální hry coby kulturní artefakty nesoucí významy. 2) Vysvětlit, jakým způsobem hry fungují jako médium, jaké mají možnosti a jaká omezení. 3) Diskutovat o ideologické podjatosti vestavěné v systémech pravidel her a jejich reprezentacích. 4) Formulovat názory na současný stav digitálních her jako média. 5) Interpretovat hry z hlediska narativity a herních mechanik.
- Osnova
- Navazující seminář k přednáškám z Herních studií (IM082). Studenti budou na základě ludologické literatury analyzovat interaktivní texty z hlediska formálního, historicko-poetického, rétorického a ideologického. Hry k analýze budou vybrány na základě technické dostupnosti a diskuse v semináři. Některé hry budou zadány „za domácí úkol“. Tematické okruhy: 1) K čemu slouží herní kritika 2) Ideologie v počítačových hrách 3) Násilné a kontroverzní hry 4) Genderové reprezentace a stereotypy 5) Etika, morální volby a odpovědnost 6) Průnik analytických rámců.
- Literatura
- BOGOST, Ian. Persuasive games : the expressive power of videogames. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2010, xii, 450. ISBN 9780262026147. info
- SICART, Miguel. The ethics of computer games. London: MIT Press, 2009, 264 s. ISBN 9780262012652. info
- Gamingessays on algorithmic culture. Edited by Alexander R. Galloway. London: University of Minnesota Press, 2006, xiii, 143. ISBN 9780816648511. info
- JUUL, Jesper. Half-real : video games between real rules and fictional worlds. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2005, ix, 233. ISBN 9780262516518. info
- TEKINBAŞ, Katie Salen a Eric ZIMMERMAN. Rules of play : game design fundamentals. London: MIT, 2004, xv, 672. ISBN 0262240459. info
- MURRAY, Janet Horowitz. Hamlet on the holodeck : the future of narrative in cyberspace. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 1998, xii, 324. ISBN 0262631873. info
- Výukové metody
- Seminář formou diskuse a aktivního hraní (popř. sledování) vybraných her či interaktivních textů.
- Metody hodnocení
- Frekventanti kurzu odevzdají dvě písemné práce: jedno krátké hodnocení existující analýzy nějaké hry a jednu vlastní analýzu. Na posledním semináři budou ve skupině prezentovat referát na vybrané téma.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2015/IM090