LJPGA1 Didactics (methodology) for middle school teachers: selected topics

Faculty of Arts
Spring 2015
Extent and Intensity
0/0. 0 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Katarina Petrovićová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Jana Nechutová, CSc.
Department of Classical Studies – Faculty of Arts
Contact Person: Jitka Erlebachová
Supplier department: Department of Classical Studies – Faculty of Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Seminář se bude věnovat problematice vyučování a učení na střední škole. Na základě pedagogické a didaktické teorie budou účastníci prakticky seznámeni s jednotlivými fázemi výuky, což mimo jiné znamená, že celý kurz bude probíhat podle těchto fází (od přípravy výuky po její evaluaci). Scénář semináře obsahuje témata týkající se například tradičních a inovativních výukových metod a forem (frontální, skupinová, projektová výuka) nebo využití informačních a komunikačních technologií ve výuce na střední škole.
  • Účastníci semináře budou na jeho konci schopni aplikovat získané poznatky při přípravě a realizaci vlastní výuky. Při plánování výuky budou schopni posoudit výhody i nevýhody různých didaktických prostředků (včetně ICT) a forem, budou znát faktory ovlivňující výuku, ale i význam hodnocení ve výuce. Budou rovněž znát základní literaturu k tématu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: Výuka probíhá blokově, celkový rozsah 2 hodiny.
The course is also listed under the following terms Spring 2013, Spring 2014, Spring 2016.
  • Enrolment Statistics (Spring 2015, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2015/LJPGA1