FF:PSB_100 Prezentační dovednosti II - Informace o předmětu
PSB_100 Prezentační dovednosti II
Filozofická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tatiana Malatincová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jiří Šubrt (cvičící)
PhDr. Dagmar Fořtová (pomocník)
Mgr. Michaela Mňuková (pomocník) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 15:00–16:35 ACPS
- Předpoklady
- SOUHLAS
Pro úspěšné absolvování předmětu je nezbytné se výuky účastnit od začátku semestru. Student musí požádat o souhlas se zápisem viz Informace učitele. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, M-PS) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz volně navazuje na předmět PSB_10 Prezentační dovednosti I a má za cíl tyto dovednosti zdokonalit až na profesionální úroveň. Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
1. prezentovat výsledky psychologického výzkumu;
2. kvalitně prezentovat sebe sama a vlastní práci;
3. zvládat prezentace před velkým publikem;
4. provádět prezentace komerčního zaměření. - Osnova
- 1. Stručné zopakování témat ze základního kurzu - typy prezentací a jejich specifika, analýza publika a nejdůležitější zásady prezentování
- 2. Prezentace psychologického výzkumu - metodika prezentace výsledků vědecké činnosti, specifika akademické prezentace, jak správně komunikovat výsledky vědecké práce širšímu publiku a citování zdrojů
- 3. Sebeprezentace - zásady prezentování sebe sama a svojí vlastní práce před publikem nebo na pohovorech
- 4. Prezentace pro velké publikum - specifika prezentace ve velkých prostorách pro velké publikum, jak zvládat trému a úzkost
- 5. Prezentace komerčního zaměření - efektivní strategie prezentování produktů a prezentací s účelem přesvědčit publikum k nákupu služeb či zboží
- Literatura
- doporučená literatura
- HOSPODÁŘOVÁ, Ivana. Prezentační dovednosti. 2. upr. vyd. Praha: Kernberg Publishing, 2007, 172 s. ISBN 9788090396296. info
- neurčeno
- DOUMONT, Jean-luc. Trees, Maps, and Theorems : Effective Communication for Rational Minds. 2009. ISBN 978-90-813677-0-7. info
- WIEKE, Thomas. Prezentace : jak překonat obvyklé problémy a působit přesvědčivě. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 112 s. ISBN 8024716828. info
- NÖLLKE, Claudia. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Translated by Petr Kunst. Praha: Grada, 2004, 111 s. ISBN 8024790572. info
- MEDLÍKOVÁ, Olga. Přesvědčivá prezentace : špičkové rady, tipy a příklady. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 136 s. ISBN 9788024722788. info
- MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2003, 361 s. ISBN 8024706504. info
- HIERHOLD, Emil. Rétorika a prezentace. Translated by Iva Michňová. 7., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2008, 380 s. ISBN 9788024724232. info
- MAGERA, Ivo. Prezentace v programu PowerPoint. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2005, 88 s. ISBN 8025107469. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou skupinových prací a diskusí. Hlavními výukovými metodami jsou praktický trénink a videotrénink, zpětná vazba a domácí příprava. Kurz má zpracovány e-learningové materiály.
- Metody hodnocení
- Výkon v tomto kurzu je hodnocen průběžně. Pro úspěšné dokončení musí student splnit veškeré aktivity zadané během semestru a dodržet podmínky na docházku. V případě, že student splní podmínky průběžného hodnocení, není nutné, aby vykonával závěrečnou zkoušku.
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/1421/podzim2014/PSB_100/index.qwarp
Student musí požádat o souhlas se zápisem a ve své žádosti uvést dosavadní zkušenosti s prezentováním a svoji představu o tom, co konkrétně by se rád v kurzu naučil anebo zdokonalil. Žádost o souhlas pošlete nejpozději do 5. 9., vyřizovat je budeme přibližně týden před zahájením výuky. Poslední úprava provedena dne 10.5.2014. J. Šubrt Vznik předmětu byl podpořen OPERAČNÍM PROGRAMEM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST: Cílená inovace systému vzdělávání v oblastech aplikované psychologie s cílem podpory diverzifikace a internacionalizace těchto oborů CZ.1.07/2.2.00/28.0239. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2015/PSB_100