SJI1A004aX Doplňkový gramatický seminář II

Filozofická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Eva Lukavská, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 6. 3. 15:50–17:25 G23, Pá 13. 3. 15:50–17:25 G23, Pá 20. 3. 15:50–17:25 G23
Předpoklady
SJI1A004X Doplňkový gram. seminář
Doplňkový gramatický seminář I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář je zaměřen na výklad a praktický nácvik obtížných jevů španělské gramatiky v konfrontaci s češtinou. Na rozdíl od jazykových cvičení je seminář orientován především na gramatické problémy španělštiny.
Hlavní cíle: porozumění psaným a mluveným textům, nácvik základních mluvnických jevů (španělský slovesný systém, problémy španělské skladby, užívání determinantů, předložek, vyjádření podmínky, užití subjuntivů apod.)
Osnova
  • Na rozdíl od jazykových cvičení je seminář zaměřen čistě gramaticky a jeho náplň se zčásti zakládá na potřebách posluchačů, zčásti pracuje s ustálenými okruhy problémů, jako např.: rozdíly mezi slovesy ser, estar, haber a jejich používání, užití determinantů, slovesný systém se zvláštním zřetelem na tvoření a užití časů, způsobů a neosobních slovesných tvarů v konfrontaci s češtinou, užívání předložek, syntaktické zvláštnosti španělské větné skladby a její odlišnosti od češtiny.
Literatura
  • Miranda Podadera, L. (1994): Gramática espańola, Editorial Hernando, Barcelona
  • González Hermoso, A. (1996): Espańol lengua extranjera: Curso práctico 2, Edelsa, Madrid
  • González Hermoso, A. (1996): Espańol lengua extranjera: Curso práctico 3, Edelsa, Madrid
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášky (zejména problémy gramatiky) a cvičení. V rámci cvičení bude jednak probíhat
A) nácvik gramatických jevů probíraných při přednášce včetně překladových cvičení a
B) nácvik základní orientace ve španělsky psaném textu.

Metody hodnocení
POŽADAVKY PRO ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU:

a) aktivní účast na semináři, tj.: minimálně 80 % prezence (20 % nepřítomnost nemusí být doložena platnou omluvenkou)

b) 100 % plnění všech požadavků na domácí přípravu (příprava cvičení, písemné úkoly).

c) Úspěšné absolvování zápočtového testu v zápočtovém týdnu. Test vychází z látky probírané v seminářích na základě materiálů obsažených v interaktivní osnově předmětu.
Vyučovací jazyk
Španělština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Podmínkou pro zápis do Doplňkového gram. semináře II je získání zápočtu z předmětu Doplňkový gram. seminář.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.