SJIA008 Doplňkový gramatický seminář II

Filozofická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SJIA008/01: Čt 12:30–14:05 G23, M. Malá
SJIA008/02: St 7:30–9:05 G12, M. Malá
Předpoklady
SJIA004 Doplňkový gram. seminář I
Doplňkový gramatický seminář I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář je zaměřen na výklad a praktický nácvik obtížných jevů španělské gramatiky v konfrontaci s češtinou. Na rozdíl od jazykových cvičení je seminář orientován především na gramatické problémy španělštiny.
Hlavní cíle: porozumění psaným a mluveným textům, nácvik základních mluvnických jevů (španělský slovesný systém, problémy španělské skladby, užívání determinantů, předložek, vyjádření podmínky, užití subjuntivů apod.)
Osnova
  • Na rozdíl od jazykových cvičení je seminář zaměřen čistě gramaticky a jeho náplň se zčásti zakládá na potřebách posluchačů, zčásti pracuje s ustálenými okruhy problémů, jako např.: rozdíly mezi slovesy ser, estar, haber a jejich používání, užití determinantů, slovesný systém se zvláštním zřetelem na tvoření a užití časů, způsobů a neosobních slovesných tvarů v konfrontaci s češtinou, užívání předložek, syntaktické zvláštnosti španělské větné skladby a její odlišnosti od češtiny.
Literatura
  • Miranda Podadera, L. (1994): Gramática espańola, Editorial Hernando, Barcelona
  • González Hermoso, A. (1996): Espańol lengua extranjera: Curso práctico 2, Edelsa, Madrid
  • González Hermoso, A. (1996): Espańol lengua extranjera: Curso práctico 3, Edelsa, Madrid
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášky (zejména problémy gramatiky) a cvičení. V rámci cvičení bude jednak probíhat
A) nácvik gramatických jevů probíraných při přednášce včetně překladových cvičení a
B) nácvik základní orientace ve španělsky psaném textu.

Metody hodnocení
POŽADAVKY PRO ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU:

a) aktivní účast na semináři, tj.: minimálně 80 % prezence (20 % nepřítomnost nemusí být doložena platnou omluvenkou)b) 100 % plnění všech požadavků na domácí přípravu (příprava cvičení, písemné úkoly).

b) Úspěšné absolvování zápočtového testu v zápočtovém týdnu. Test vychází z látky probírané v seminářích na základě materiálů obsažených v interaktivní osnově předmětu.
Vyučovací jazyk
Španělština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Podmínkou pro zápis do Doplňkového gram. semináře II je získání zápočtu z předmětu Doplňkový gram. seminář I.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.