UZRJ457 Continual Teaching Practice in Russian

Faculty of Arts
Spring 2018
Extent and Intensity
0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Josef Dohnal, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Department of Slavonic Studies – Faculty of Arts
Contact Person: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Supplier department: Department of Slavonic Studies – Faculty of Arts
Prerequisites
UZRJ453 Didactics of Russian I || UZRJ451 Didactics of Russian I
Didactics of Russian I
Didactics of Russian II
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The main objectives can be summarized as follows:
- to get used to a school practice being accompanied by an experienced teacher
- to train the skills to work with the students in individual classes
- to get an effective feed-back to individual work with the students
Syllabus
  • The basic scheme of the course:
  • 1. at least 4 classes in which the student sees the how an experienced teacher leads classes
  • 2. the analysis of the teachers work in the classes
  • 3. at least 4 individual classes led by the student
  • 4. the feed-back to the student’s efforts in the classes
Literature
  • GRENAROVÁ, Renée. Metodické postupy, didaktické hry, pomůcky a techniky k nácviku čtení v počátečním vyučování ruštině na ZŠ nejen pro žáky s dyslektickými obtížemi. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně (CD-ROM), 2004, 27 pp. ISBN 80-210-3474-2. info
  • VESELÝ, Josef. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981, 197 s. info
  • JELÍNEK, Stanislav. Kapitoly z metodiky vyučování ruštině. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1977, 176 s. info
  • PURM, Radko. Typické metodické úlohy při počátečním vyučování ruštině a jejich řešení. Vyd. 1. Hradec Králové: Pedagogická fakulta v Hradci Králové, 1975, 174 s. info
Assessment methods
credit
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught each semester.
The course is taught in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 2 týdny.
The course is also listed under the following terms Autumn 2015, Spring 2016, Autumn 2016, Spring 2017, Autumn 2017, Autumn 2018, Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (Spring 2018, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2018/UZRJ457