FF:VIKMB62 Psychology - Course Information
VIKMB62 Psychology in Online Education
Faculty of ArtsSpring 2018
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Sabina Kubisová
Supplier department: Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts - Prerequisites (in Czech)
- Zájem o problematiku. Orientace v psychologii nebo online vzdělávání je výhodou, nikoli však podmínkou.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Information and Library Studies (programme FF, B-IS) (2)
- Information and Library Studies (programme FF, N-IS) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámení se základními koncepty a možnostmi pedagogické psychologie v online vzdělávání, ale také s tématy, které s tímto pojetím blíže souvisejí (například se sociabilitou, kybergogikou, gamifikací, ...). Důraz bude kladen na spojení edukace prostřednictvím webových služeb a pedagogicko-psychologických determinantů.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po skončení kurzu je student schopen:
- kriticky pracovat s pedagogicko-psychologickou literaturou
- navrhovat digitální vzdělávací objekty a procesy s ohledem na psychologické aspekty
- chápat rozdíly mezi online učením a presenčním učením
- kriticky posuzovat existující kurzy a analyzovat je
- spolupracovat v online prostředí
- využívat Bloomovu taxonomii pro digitální prostředí
- zvolit vhodný výzkumný nástroj pro sledování proměnných reflektovaných v kurzu
- Syllabus (in Czech)
- Pedagogická psychologie: úvod
- Kognitivní psychologie: úvod
- Digitální Bloomova taxonomie: Pamatování - Chápání - Aplikace
- Digitální Bloomova taxonomie: Analýza - Hodnocení - Tvorba
- Sociabilita
- Motivace - Gamifikace
- Sebehodnocení - Hodnocení
- Sebeřízení - Spolupráce
- CTML - Nelineární učení
- Online identita - Kognitivní zkreslení
- Kreativita - Psychologie v UX
- Základní výzkumné metody a postupy
- Vlastní projekt
- Literature
- MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 702 s. ISBN 9788026201748. info
- STERNBERG, Robert J. Kognitivní psychologie. Translated by František Koukolík. Vydání druhé. Praha: Portál, 2009, 636 stran. ISBN 9788073676384. info
- THAGARD, Paul. Úvod do kognitivní vědy : mysl a myšlení. Edited by Ivan M. Havel - Jozef Kelemen, Translated by Anton Markoš. Vydání první. Praha: Portál, 2001, 231 stran. ISBN 8071784451. info
- Teaching methods (in Czech)
- Předmět je koncipovaný jako e-learningový. Studenti se každý týden věnují zvoleným tématům o kterých čtou a:
- odevzdají krátkou reflexi četby
- teoretické znalosti aplikují na konkrétní situaci v online prostředí a krátce to reflektují
Třikrát v průběhu semestru je skupinové setkání. - Assessment methods (in Czech)
- Alespoň 80 % odevzdaných úkolů, účast na setkáních (může být i v online podobě) a závěrečný projekt.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Spring 2018, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2018/VIKMB62