FF:PS_BB046 Vedení rozhovoru s klienty v n - Informace o předmětu
PS_BB046 Vedení rozhovoru s klienty v náhradní péči
Filozofická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Kateřina Koros Bartošová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. David Vaněk, PhD. (přednášející) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, B-PS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvíjet schopnost studentů vést rozhovor a koučovat ve specifickém prostředí dětských domovů.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu bude student schopen porozumět získaným teoretickým znalostem vedení rozhovoru s klienty v dětských domovech a využít je při práci s konkrétním dítětem. Na základě nabytých znalostí, podpořených supervizí, bude dále schopen vést klienta k osobnostními a sociálnímu růstu (tzn. dovést klienta k odhalení silných stránek, rozvíjet klientovu důvěru v sebe sama, rozvíjet pocit vlastní kompetence, pomoci vytyčit s klientem konkrétní cíl a pomoci s počátkem realizace)
- Osnova
- 1. Teoretické základy vedení rozhovoru
- 2. Cíle osobnostního a sociálního rozvoje
- 3. Základní prvky metody koučinku dle Whitmora
- Literatura
- povinná literatura
- ČERNÝ, Vojtěch a Kateřina GROFOVÁ. Děti a emoce : učíme děti vnímat, poznávat a pracovat se svými pocity. 2., doplněné vydání. Brno: Edika, 2017, 160 stran. ISBN 9788026611257. info
- neurčeno
- WHITMORE, John. Koučování : rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. 2. rozšířené vyd. Praha: Management Press, 2004, 185 s. ISBN 8072611011. info
- WHITMORE, John. Koučování : příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Translated by Aleš Lisa. 1. vyd. Praha: Management Press, 1995, 125 s. ISBN 8085603756. info
- Výukové metody
- přednášky, skupinová diskuze, domácí příprava, praxe.
- Metody hodnocení
- účast na teoretické výuce (2 dny) účast na třech supervizních setkáních 12 x 60 minut setkání s dítětem z DD závěrečné zhodnocení formou eseje
- Informace učitele
- Studenti absolvují intenzivní dvoudenní sebezkušenostní workshop, ve kterém se seznámí se specifikami práce s dětmi z dětského domovu. Dále si osvojí dovednosti, jak koučovacím způsobem probouzet u doprovázených dětí důvěru v sama sebe, ve své schopnosti a dovednosti a jak je zaměřit na rozvoj svých možností a dosahování konkrétních cílů, které si vytyčí. Každý student pak dostane do péče jedno dítě z dětského domova. Jeho úkolem bude po dobu třech měsíců se s dítětem pravidelně jednou týdně potkat na 60 minut, přičemž využije teoretických znalostí získaných na začátku semestru. Studenti se dále naučí vedení dokumentace a budou mít možnost individuální supervize. V průběhu projektu proběhne 3x povinné supervizní setkání, kde bude prostor řešit případné problémy a sdílet, co se daří. Na závěr projektu proběhne závěrečné setkání s debrífingem. !!!!!POZOR!!!!!! K registraci je nutné zažádat o výjimku (stručně napište, proč máte o předmět zájem a jaká je jeho zkušenost s prací s dětmi) a zúčastnit se výběrového setkání dne: 5. 2. 2019 od 17:00 do 19:00 v učebně B2.24 Na tomto setkání proběhne výběr studentů do předmětu na základě pohovoru a zdůvodnění žádosti o výjimku. !!!! NEROZHODUJE TEDY POŘADÍ REGISTRACE, ALE ZDŮVODNĚNÍ ŽÁDOSTI O VÝJIMKU A SPOLEČNÉ SETKÁNÍ!!!! --- Úvodní, teoretický blok s procvičení naučených dovedností proběhne v termínu: čt 21.2. 2019 15.00 - 20.00 pá 22.2. 2019 9.00 - 15:00 --- Termín supervizních setkání bude upřesněn dle vzájemné dohody mezi vyučujícími a studenty na začátku semestru.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2019/PS_BB046