FF:UZIJA120 Didaktika italštiny II - Informace o předmětu
UZIJA120 Didaktika italštiny II
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Valeria De Tommaso, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 8:00–9:40 G11
- Předpoklady
- IJIA026 Souborná zkouška || IJIA028 Bakalářská zkouška && IJIIB901 Didaktika italštiny I || UZIJA117 Didaktika italštiny I
Didaktika italštiny I. (UZIJA117) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce italského jazyka a jazykovým hrám.
- Osnova
- Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
- Literatura
- povinná literatura
- BITONTI, Alessandro, Paola LEONE, Donatella RESTA a Bianca SISINNI. Osservazione di classe, insegnamento linguistico e (tele)collaborazione. Firenze: Franco Cesati Editore, 2015, 160 s. ISBN 978-88-7667-561-4. info
- neurčeno
- BALBONI, Paolo E. Dizionario di glottodidattica. Edited by Anthony Mollica. Perugia: Guerra Edizioni, 1999, xix, 111 s. ISBN 88-7715-338-5. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou semináře, kdy po krátkém teoretickém úvodu je práce věnována analýze vybraných autentických materiálů a jazykovým hrám. Formou zpracování analýzy konkrétního autentického materiálu a jeho prezentací pak studenti prokazuje schopnost propojit své teoretické znalosti s nabytými praktickými dovednostmi.
- Metody hodnocení
- Předmětem ústní zkoušky jsou okruhy probírané v Didaktice I. a II. Předpokladem připuštění ke zkoušce je aktivní participace na semináři a prezentace analýzy vybraného autentického materiálu a k němu navrhovaných aktivit během semestru.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Povinné pro uchazeče o učitelskou způsobilost.
Předmět je vyučován naposledy.
Součást Učitelství pro střední školy.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/UZIJA120