FF:ISKM32 Laboratoř vzdělávacích technol - Informace o předmětu
ISKM32 Laboratoř vzdělávacích technologií
Filozofická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Čeněk Šašinka, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. Mgr. Čeněk Šašinka, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 12:00–13:40 L35
- Předpoklady
- Zájem o edTech témata.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-IS) (2)
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-ISK_) (5)
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-ISK_) (5)
- Cíle předmětu
- V tomto semestru je laboratoř otevřená jako experimentální prostor podporující práci jednotlivých studentů. Potřebujete dostávat zpětnou vazbu na svůj edTechový projekt? Chcete nějak zajímavě rozšířit portfolio digitálních artefaktů na KISKu? Nebo nevíte, co chcete a toužíte po nápadech, čemu by bylo zajímavé se edTechově věnovat? Pak právě pro vás je tento kurz určený. Nabízí systematickou podporu, odborné konzultace i možnost interakce se spolužáky.
- Výstupy z učení
- Výstupy z kurzu jsou závislé na zvoleném tématu. Obecně lze říci, že se student naučí orientovat v určité problematice související s technologiemi ve vzdělávání, porozumí ji po pedagogické i technické stránce. Především pak získá vlastní zkušenost s tvorbou.
- Osnova
- Příklady možných témat (je ale vítané, pokud student přinese vlastní):
- DigCompEdu – nástrojový balíček pro učitele
- Chatbot – vzdělávací aplikace
- Rozšířená realita v prostředí školy – výběr nástrojů a metodika využití
- Tvorba mikrokurzů na různá témata
- Technologie a metody pro učení sebe sama – blog
- Rozvoj webu http://model.jozeftkacik.eu/
- ….
- Literatura
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup: Pragmatická edukační teorie a její prakticko-výzkumná implementace. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 2019. 206 s. ISBN 978-80-210-9233-4.
- ČERNÝ, Michal. Jak učit sám sebe. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2016. 176 s. ISBN 978-80-265-0519-8.
- Pedagogická encyklopedie. Edited by Tomáš Janík - Milada Rabušicová - Jan Průcha. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 935 s. ISBN 9788073675462. info
- neurčeno
- ČERNÝ, Michal. Pedagogicko-psychologické otázky online vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018. 130 s. ISBN 978-80-210-8925-9.
- BACK, Seungcheol, et al. A Study on the Application of EduTech for Multicultur al People. Journal of Digital Convergence, 2016, 14.3: 55-62.
- GHOMI, Mina; REDECKER, Christine. Digital Competence of Educators (DigCompEdu): Development and Evaluation of a Self-Assessment Instrument for Teachers› Digital Competence. In: CSEDU 2019-Proceedings of the 11th International Conference on Computer Suppo
- RASHID, Tabassum; ASGHAR, Hanan Muhammad. Technology use, self-directed learning, student engagement and academic performance: Examining the interrelations. Computers in Human Behavior, 2016, 63: 604-612.
- REDECKER, Christine, et al. European framework for the digital competence of educators: DigCompEdu. Joint Research Centre (Seville site), 2017.
- ČERNÝ, Michal. Tvorba digitálních vzdělávací objektů pro online prostředí: didaktické a technické poznámky k tvorbě digitálních vzdělávacích objektů (převážně) v konektivistickém a konstruktivistickém paradigmatu. 1. vyd. Brno: Flow, 2017. 111 s.
- WESTLAKE, Jonathan. Exploring the Potential of Using Augmented Reality and Virtual Reality for STEM Education. In: Learning Technology for Education Challenges: 8th International Workshop, LTEC 2019, Zamora, Spain, July 15–18, 2019, Proceedings. Springer
- CANDY, Philip C. Self-Direction for Lifelong Learning. A Comprehensive Guide to Theory and Practice. Jossey-Bass, 350 Sansome Street, San Francisco, CA 94104-1310, 1991.
- Výukové metody
- Individuální a skupinové konzultace, diskuse, společná a individuální práce. Výuka je nepravidelná, dle potřeb studentů
- Metody hodnocení
- Realizovaný projekt domluvený v prvních třech týdnech semestru.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2021/ISKM32