FF:PS_BB053 Práce s dětmi s p.aut.spektra - Informace o předmětu
PS_BB053 Práce s dětmi s poruchou autistického spektra
Filozofická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tereza Kliková (cvičící), PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Tereza Vargová (cvičící), PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D. (zástupce) - Garance
- PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 14:00–15:40 C42
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 5 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/5, pouze zareg.: 0/5 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, B-PS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou dětí s poruchou autistického spektra, s jejich specifickými potřebami a s dopady stanovení této diagnózy na celý rodinný systém.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět specifickým potřebám dětí s PAS a jejich rodin;
- aplikovat teoretické poznatky do péče o děti s PAS a aktivně se do ní zapojit;
- vytvořit vhodný plán aktivit pro rodiny s dětmi s PAS. - Osnova
- 1. seznámení se s pravidly výuky a požadavky na úspěšné absolvování předmětu
- 2. poskytnutí základních teoretických informací z oblasti poruch autistického spektra (PAS) - vymezení pojmu, terminologie, etiologie, rozdělení, projevy…
- 3. přístupy k práci s dětmi s PAS
- 4. diagnostika
- 5. kazuistický seminář
- 6. závěrečné kolokvium
- Literatura
- THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Vydání třetí, přepracov. Praha: Portál, 2016, 493 stran. ISBN 9788026207689. info
- GRANDIN, Temple. The Way I See It. 1. vyd. Praha: Miklós Csémy, 2015, 452 s. ISBN 978-80-906078-0-4. info
- GRANDIN, Temple a Richard PANEK. Mozek autisty : myšlení napříč spektrem. Translated by Šárka D. Tripesová. Vydání první. Praha: Mladá fronta, 2014, 269 stran. ISBN 9788020431158. info
- ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Strukturované učení : vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Vydání první. Praha: Portál, 2008, 405 stran. ISBN 9788073674755. info
- VERMEULEN, Peter. Autistické myšlení. Translated by Iva Strnadová. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 130 s. ISBN 8024716003. info
- ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Tvorba individuálních vzdělávacích plánů pro děti s poruchami autistického spektra : (metodický materiál). Vyd. 2., přeprac. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006, 71 s. ISBN 8086856178. info
- Výukové metody
- přednášky, skupinové práce, diskuze, práce s odbornou literaturou
- Metody hodnocení
- Požadavky ukončení: 1. aktivní účast na výuce - min. 80% 2. plnění průběžných seminárních úkolů 3. skupinový projekt – sestavení komplexního plánu programu pro rodiny s dětmi s PAS
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2021/PS_BB053