FF:AJL01002 Anglický jazyk II - Informace o předmětu
AJL01002 Anglický jazyk II
Filozofická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Pavel Čanecký (cvičící)
Mgr. Yurii Chybras (cvičící)
PhDr. Simona Kalová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kristína Melišová (cvičící)
David Edward Musk (cvičící)
PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Valová (cvičící) - Garance
- PhDr. Simona Kalová, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJL01002/01: Po 18:00–19:40 G25, P. Čanecký
AJL01002/02: Po 16:00–17:40 L42, Y. Chybras
AJL01002/03: St 16:00–17:40 N43, J. Valová
AJL01002/04: St 16:00–17:40 G21, K. Melišová
AJL01002/05: Po 8:00–9:40 G21, D. Musk
AJL01002/06: Po 8:00–9:40 L33, K. Tomková
AJL01002/07: St 12:00–13:40 G21, S. Kalová - Předpoklady
- AJL01001 Anglický jazyk I
AJL01001 Anglický jazyk I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura (program FF, B-AJ_) (4)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, B-FI) (3)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, B-GE)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, B-GK)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, B-MA)
- Anglický jazyk a literatura (program FF, B-TV)
- English Language and Literature (program FF, B-AJA_)
- Evropská hospodářská, správní a kulturní studia (program ESF, B-HPS)
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem kurzu je zopakovat a upevnit znalosti studentů a dále je rozšiřovat a rozvíjet. Sylabus je založen na rozvoji řečových dovedností a kurz připravuje studenty na používání obecné i akademické angličtiny. Součástí kurzu jsou:
- diskuse a komunikační aktivity na podnětná a aktuální témata, které studentům pomohou zlepšovat řečovou dovednost mluvení
- videonahrávky s úkoly zaměřené na zlepšování porozumění v cílovém jazyce, využívající současný jazyk v reálném kontextu
- základy akademického psaní, včetně modelových odpovědí, užitečné techniky plánování psaní a písemné úkoly se stupňující se obtížností
- cvičení na rozvoj slovní zásoby, zaměřené zejména na akademický jazyk, kritické myšlení a techniky ke zlepšení výkonu v akademické oblasti
- prezentace a procvičování pokročilých gramatických jevů - Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu bude student schopen:
- aktivně používat slovní zásobu, idiomatická spojení a kolokace v rozsahu probíraných tématických okruhů;
- zvládnout porozumění komplexním gramatickým strukturám a jejich aplikaci v mluveném i psaném projevu;
- aplikovat osvojené jazykové prostředky a dovednosti přiměřeně dané komunikační situaci - Osnova
- SKILLFUL 4: Reading and Writing (RW: Units 6-10); Listening and Speaking (LS: Units 6-10)
- WEEK 1 Introduction to the course: ice-breaking activities, classroom rules, presenting the course in Elf, syllabus, aims and requirements of the course, exam information. U6: Kitchen rehab (RW); Chess and memory (LS)
- WEEK 2 UNIT 6 - BEHAVIOUR (RW):
- Reading: Identifying in-text referencing, cause and effect; Vocabulary: using and practising consequence phrases; Grammar: using inverted conditionals and imagined past; Writing: using and practising anaphoric and cataphoric referencing.
- WEEK 3 UNIT 6 - BEHAVIOUR (LS):
- Listening: practising concurrent note-taking and listening, learning to follow abstract argumentation; Vocabulary: using phrases for navigating from one question to another; Grammar: improving indirect questions; Speaking: learning to follow abstract argumentation
- WEEK 4 UNIT 7 - EXPANSE (RW):
- Reading: identifying connections and persuasion techniques; Vocabulary: using and practising adjective and noun collocations; Grammar: using and practising nominal clauses; Writing: paraphrasing.
- WEEK 5 UNIT 7 - EXPANSE (LS):
- Listening: learning to identify patterns in lectures; Vocabulary: using phrases to describe visuals; Grammar: practising impersonal passive structures; Speaking: learning to use visual data in spoken contributions.
- WEEK 6 REVISION: UNITS 6 AND 7; MID-TERM TEST
- WEEK 7 UNIT 8 - CHANGE (RW):
- Reading: identifying concepts and theories; Vocabulary: using and practising academic phrases; Grammar: using and practising participle clauses; Writing: report writing.
- WEEK 8 UNIT 8 - CHANGE (LS):
- Listening: listening to improve understanding of non-standard accents and rapid speech; Vocabulary: reviewing and expanding vocabulary for managing discussions; Grammar: practising past modals in conditionals; Speaking: reviewing and improving asking questions.
- WEEK 9 UNIT 9 - FLOW (RW):
- Reading: identifying commentary on evidence; Vocabulary: using and practising verb and noun collocations; Grammar: using and practising verb patterns; Writing: commenting on sources, a problem and solution essay.
- WEEK 10 UNIT 9 - FLOW (LS):
- Listening: listening to improve understanding of idioms, and making estimates or hypotheses; Vocabulary: reviewing and expanding vocabulary for describing conditions; Grammar: understanding of complex ordering of past events; Speaking: using transitions to make your presentations flow smoothly.
- WEEK 11 UNIT 10 - CONFLICT (RW):
- Reading: identifying the function of in-text references; Vocabulary: using and practising adverbs of stance; Grammar: using and practising subordinating conjunctions; Writing: writing a reference list, an argumentative essay.
- WEEK 12 UNIT 10 - CONFLICT (LS):
- Listening: learning to cope with different lecture styles; Vocabulary: reviewing and expanding vocabulary for describing behaviour; Grammar: practising a range of adverbs to modify statements; Speaking: learning the principles and structure of formal debates.
- WEEK 13 REVISION: UNITS 8, 9 AND 10; FINAL TEST
- Literatura
- povinná literatura
- PATHARE, Emma a Gary PATHARE. Skillful 4. Second edition. London: Macmillan Education, 2018, 190 stran. ISBN 9781380010827. info
- WARWICK, Lindsay a Louis ROGERS. Skillful 4. Second edition. London: Macmillan Education, 2018, 190 stran. ISBN 9781380010889. info
- doporučená literatura
- HEWINGS, Martin. Advanced grammar in use with answers : a self-study reference and practice book for advanced learners of English. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 1999, ix, 340. ISBN 0521498694. info
- BROADHEAD, Annie. Advance your English : a short course for advanced learners. 1st publ. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 60 s. ISBN 0521597765. info
- GRAVER, B. D. Advanced English practice. Third edition. Oxford: Oxford University Press, 1986, 320 stran. ISBN 0194321819. info
- ASPINALL, Patricia a Annette CAPEL. Advanced masterclass CAE : student's book. Edited by Kathy Gude. New ed. Oxford: Oxford University Press, 1999, 206 s. ISBN 0194534278. info
- GUDE, Kathy. Advanced listening and speaking CAE. Oxford: Oxford University Press, 1998, 152 s. ISBN 0194533476. info
- VINCE, Michael. Advanced language practice. 1. ed. Oxford: Heinemann, 1994, viii, 295. ISBN 0-435-24124-9. info
- neurčeno
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- Výukové metody
- semináře, e-learning, samostudium
- Metody hodnocení
- Hodnocení:
- 2 postupové testy administrované na počítači, v polovině a na konci semestru, požadovaný průměrný výsledek je 70 %. Zvládnutí těchto testů slouží jako prerekvizita pro závěrečnou zkoušku.
- závěrečná zkouška, skládající se z písemné části (test na porozumění čtenému, test gramatických a lexikálních struktur) a ústní části. V každé ze dvou částí zkoušky musí student dosáhnout alespoň 65 % (více podrobností viz níže). - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://elf.phil.muni.cz/elf/course/view.php?id=2452
Students are advised to study regularly.
The Final Examination: English proficiency examination (written and oral) 100 points 1 The written part of the proficiency examination 75 points a) Use of English b) Reading comprehension 2 The oral part of the proficiency examination 25 points The examination is taken by pairs of candidates. Format: 1. (3’) Two-way social interaction (A–B) 2. (4’) Individual long turns based on visual materials (A, B) 3. (2’) Individual focus on vocabulary (A, B) 4. (3’) Two-way collaborative task (A–B) 5. (4’) Three-way discussion (I–A, I–B, A–B) - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- AJL11010 Zkouška z anglického jazyka
AJ01002 || AJL01002 - AJL11020 Ústní zkouška z angličtiny - mluvený projev
AJ01002 || AJL01002 - AJL11501 Mluvená angličtina
(AJ01002 || AJL01002) && !now(AJL13001) - AJL11613 Czenglish A
AJL01002 || AJ01002 - AJL11615 Czenglish B
AJL01002 - AJL12051 Úvod do korpusové lingvistiky
AJL01002 || AJ01002 - AJL12070 Úvod do sociolingvistiky
AJL01002 || AJ01002 - AJL12071 Úvod do sémantiky
AJL01002 || AJ01002 - AJL12082 Language, mind, and human nature: An introduction to linguistics in cognitive science
AJL01002
- AJL11010 Zkouška z anglického jazyka
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2022/AJL01002