FF:AJU2303 Reflektivní seminář k praxi 1 - Informace o předmětu
AJU2303 Reflektivní seminář k praxi 1
Filozofická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každou sudou středu 10:00–11:40 J21
- Předpoklady
- AJU2302 Učitelská praxe z AJ 1 || NOW( AJU2302 Učitelská praxe z AJ 1 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-AJU_) (3)
- Cíle předmětu
- Tento kurz je vyučován jednou za dva týdny. Klíčová témata vycházejí ze zážitků studentů během učitelské praxe. Zkušeností z průběžné praxe budou studenti se spolužáky z ostatních skupin učitelské praxe reflektovat, sdílet a podrobovat diskuzi. Studenti si rovněž upevní a rozšíří znalosti v oblastech plánování výuky, analýzy jazyka a další profesní kompetence. Vycházet se bude z potřeb studentů pramenících z průběžné učitelské praxe.
- Výstupy z učení
- Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Reflektovat na svou praxi a identifikovat v přípravě a ve výuce klíčové oblasti ke zlepšení. 2. Mít hlubší vhled do praktických aplikací didaktiky anglického jazyka při výuce jazykových prostředků a řečových dovedností v sekundárním školství. 3. Rozšířit svůj repertoár metod a činností pro výuku jazykových prostředků a řečových dovedností. 4. Poskytnout a přijmout konstruktivní zpětnou vazbu.
- Osnova
- 1. Diskuze se spolužáky o klíčových tématech vyplývajících z Učitelské praxe 1. 2. Tandemová výuka. 3. Plánování a výběr materiálů pro specifické kontexty výuky. 4. Vybrané techniky pro výuku jazykových prostředků a řečových dovedností. 5. Praktické úvahy nad řízením třídy a vybrané techniky. 6. Vybrané aspekty profesního rozvoje.
- Literatura
- povinná literatura
- Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (2005). Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan.
- doporučená literatura
- Thornbury, S. (1997). About Language. Cambridge: Cambridge University Press.
- Harmer, J. (2007). The practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
- Ghaye, T. (2011). Teaching and Learning through Reflective Practice: A practical guide for positive action. London: Routledge.
- Scrivener, J. (1994). Learning Teaching: A guidebook for English Language Teachers. Oxford: Macmillan Heinemann.
- MOON, Jennifer A. A handbook of reflective and experiential learning : theory and practice. 1st pub. London: Routledge Falmer, 2004, viii, 252. ISBN 9780415335164. info
- neurčeno
- ISBN 9780415335164
- Výukové metody
- Diskuze, párová a skupinová práce, praktické ukázky, četba.
- Metody hodnocení
- K získání zápočtu za tento kurz se musí studenti zúčastnit všech hodin a musí odevzdat určitý počet reflektivních zápisů na téma vlastní výuky během učitelské praxe 1, ve které popíší své přednosti a slabiny ve výuce. Tyto zápisy budou vzájemně číst a účastnit se diskuse. Na začátku semestru předloží svůj plán rozvoje a na konci semestru jej vyhodnotí a navrhnou akční plán jak hodlají s identifikovanými slabinami naložit.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2022/AJU2303