FF:AJU2305 Učitelská praxe z AJ 3 - Informace o předmětu
AJU2305 Učitelská praxe z anglického jazyka 3
Filozofická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. František Tůma, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Předpoklady
- AJU2103 Didaktika AJ III && AJU2401 Zkouška z anglického jazyka && AJU2402 Ústní zkouška z AJ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-AJU_) (3)
- Cíle předmětu
- Tento kurz navazuje na kurz Učitelská praxe z anglického jazyka 2. Studenti stráví za účelem profesního rozvoje další dva týdny na vybrané střední škole (pokud možno jiného typu). Studenti budou pozorovat svého mentora a spolužáky, připravovat a realizovat výuku sami a se svými spolužáky, zúčastní se reflektivních setkání a budou stínovat svého mentora při každodenních školních aktivitách. Studenti sestaví portfolio, s nímž se bude pracovat během státní závěrečné zkoušky.
- Výstupy z učení
- Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Vytvořit vhodné přípravy pro hodiny anglického jazyka podle zaměření kurzu a školy (např. obecná angličtina, kultura a literatura anglofonních zemí, interkulturní komunikace, angličtina pro specifické účely). 2. Vybrat, adaptovat a rozšířit materiály vhodné pro potřeby studentů a prostředí výuky a vyučovat s vědomím o rozdílných potřebách a preferencích v učení se u jednotlivých studentů. 3. Samostatně a týmově odučit hodiny jazyka a demonstrovat tak efektivní realizaci své přípravy a vhodné uzpůsobení vyučování skutečným podmínkám výuky angličtiny na středních školách. 4. Analyzovat a reflektovat na vlastní vyučování, přípravu hodiny a praxi a poskytnout a přijmout konstruktivní zpětnou vazbu. 5. Zvládnout každodenní úkoly středoškolského učitele, například zápis do třídní knihy. 6. Srovnat praxi na dvou různých školách (tj. Učitelskou praxi z anglického jazyka 2 a 3). 7. Zadat a opravit písemnou práci žáků.
- Osnova
- Students participate in external teaching at a selected secondary school. The number of hours to be spent at the school and their distribution according to individual activities are specified in ELF Students arrange their teaching practice in accordance with the information given here: https://www.phil.muni.cz/student/pedagogicke-praxe Students realize their practice during the teaching period of the semester. Students start their practice only after: 1. The administrative process of the practice arrangement is completed. 2. The semester introductory meeting at the department (this is realized in connection to the corresponding Reflective Seminar)
- Literatura
- povinná literatura
- Rámcový vzdělávací program daného typu školy (dostupné z www.rvp.cz)
- Individual school educational programmes relevant to the secondary school placement
- doporučená literatura
- Crooks, G. (2003). A Practicum in TESOL: Professional Development through Teaching Practice. Cambridge: CUP.
- Parrott, M. (2010). Grammar for English Language Teachers. Cambridge: CUP.
- Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (2005). Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan.
- Thornbury, S. (1997). About Language. Cambridge: Cambridge University Press.
- Harmer, J. (2007). The practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
- Scrivener, J. (1994). Learning Teaching: A guidebook for English Language Teachers. Oxford: Macmillan Heinemann.
- Výukové metody
- Studenti vyučují pod dohledem mentorů, plní náslechové úkoly, podílí se na každodenních středoškolských aktivitách.
- Metody hodnocení
- To pass the course successfully students need to: - Participate in external practice at a selected secondary school according to instructions of the course teachers. - Submit all the required documents (reflective diary, (self)evaluation document in pdf, portfolio, in some cases Agreement) by the deadline specified for the particular semester. Details regarding the document and the deadline are described here: https://www.phil.muni.cz/student/pedagogicke-praxe
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2022/AJU2305