FF:SJUPP03S Teacher's training III - Course Information
SJUPP03S Teacher's training III
Faculty of ArtsSpring 2022
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Dorota Egerlová (assistant) - Guaranteed by
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Supplier department: Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts - Prerequisites
- SJUPP02S Teacher's training II
SJ2A032 Didactics of Spanish 2 - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature (programme FF, N-SJU_) (2)
- Course objectives (in Czech)
- V rámci pedagogické praxe I jsou stanoveny tyto obecné cíle: • Studenti utvářejí svá sebepojetí učitele. • Studenti jsou schopni reflektovat svoji praxi. • Studenti dokáží vyhodnotit, jaké didaktické dovednosti v rámci praxe rozvinuli a jakým způsobem.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude schopen - účelně využívat poznatky z hospitací na SŠ - reflektovat sledovanou výuku - připravit vlastní výukovou jednotku a v odpovídající kvalitě ji odučit individuálně či v tandemu s provázejícím učitelem - náležité sebereflexe.
- Syllabus
- detailed information is given here https://www.phil.muni.cz/student/pedagogicke-praxe
- Literature
- recommended literature
- ENCINA ALONSO , VICTORIA ANGELES CASTRILLEJO , ANTONI ORTA: Soy profesor: aprender a enseñar 1, Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 2012, 160 s. ISBN 9788477119906
- ENCINA ALONSO , VICTORIA ANGELES CASTRILLEJO , ANTONI ORTA: Soy profesor: aprender a enseñar 2, Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 2012, 192 s. ISBN: 978-84-7711-991-306
- REGUEIRO RODRIGUEZ: Kód: 35437199 Programación didactica ELE, Arco Libros, 2014, 96 s.
- Moreno, C.: Materiales, estrateias,recursos enseñanza español como 2/L, Arco Libros, 2011, 525 s.
- ALONSO, Encina. Cómo ser profesor/a y querer seguir siéndolo. 1. ed. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1994, 191 s. ISBN 8477110719. info
- Teaching methods (in Czech)
- náslechy, reflexe s provázejícím učitelem a oborovým didaktikem, vlastní výuka a výuka v tandemu
- Assessment methods
- reflective diary (self)evaluation document portfolio
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks. - Listed among pre-requisites of other courses
- Enrolment Statistics (Spring 2022, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2022/SJUPP03S