FF:Vv10_2021 Obchodní vietnamština - Informace o předmětu
Vv10_2021 Obchodní a ekonomická terminologie ve vietnamštině
Filozofická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Thi My Dieu Nguyen, M.A. (přednášející)
Mgr. Michal Schwarz, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- Mgr. Michal Schwarz, Ph.D.
Seminář mongolských, korejských a vietnamských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Seminář mongolských, korejských a vietnamských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 14:00–15:40 L41
- Předpoklady
- absolvování alespoň 2 semestrů Vietnamské konverzace: Vk1 a Vk2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je zvládnout obchodní a ekonomickou terminologii ve vietnamštině v mluveném a psaném projevu a přednáškami představit 1) vybrané reálie obchodní činnosti ve Vietnamu a 2) zdvořilostní pravidla osobního styku a obchodní etikety.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu student: - disponuje znalostmi a schopností použít obchodní a ekonomickou terminologii ve vietnamštině v mluveném i psaném projevu - je připraven aplikovat znalosti pravidel osobního styku a obchodní komunikace.
- Osnova
- Výklad a nácvik užití terminologie z oblastí: 1. obchodní společnosti a jejich struktura. 2. Společenský styk a vyjednávání. 3. Účetnictví. 4. Statistika. 5. Nákup. 6. Prodej. 7. Export a import. 8. Doprava. 9. Ceny, měny, bankovnictví a finanční operace. 10. Trh a makroekonomické údaje. 11. Instituce spojené s podnikáním v ČR a ve Vietnamu. 12. Mezinárodní ekonomické a bankovní instituce.
- Literatura
- • NGUYỄN, Ðức Dỵ (ed.). 2000. Từ điển kinh tế - kinh doanh Anh-Việt có giải thích. English-Vietnamese Dictionary of Economics and Business with Explanation. Hà nội: Nhà xuất bản khoa học và kỹ thuật.
- • NGUYỄN, Anh Quế & HÀ, Thị Quế Hương. 2000. Tiếng Việt trong giao dịch thương mại. Vietnamese in commercial transaction. Hà nội: Nhà xuất bản văn hoá thông tin.
- • Seligman, Scott O. 2007. Čínská obchodní etiketa. Průvodce protokolem, společenským chováním a kulturou v Číně. Praha: BB art.
- • TRẦN, Văn Chánh. 2001. Từ điển kinh tế - thương mại Việt-Anh. An Vietnamese – English Dictionary of Economics and Commerce. Ðà Nẵng: Nhà xuất bản Ðà Nẵng.
- • Kinh doanh ở Việt Nam và Mianma. Những điều cần biết. Doing Business in Vietnam and Myanmar. Information and Experiences. (ed. Ðại sứ quán Việt Nam tại cộng hòa liên bang Myanmar). Hà Nội: Nhà xuât bản chính trị quốc gia - sự thật.
- Výukové metody
- Přednášky (online) a cvičení (přes domácí úkoly).
- Metody hodnocení
- Po každé hodině bude následovat domácí úkol/příprava, která bude tvořit základ 10% (tedy celkem 60%) hodnocení, závěrečný test bude mít podíl 40% z celkového hodnocení. Stupně hodnocení >=90% A, 89-80% B, 79-70% C, 69-60% D, 59-50% E, méně než 50% F.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2022/Vv10_2021