FF:ZSVPP03S Teaching Practice III. - Course Information
ZSVPP03S Teaching Practice III. (two-field study)
Faculty of ArtsSpring 2023
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Dorota Egerlová (assistant)
Mgr. Jana Fantová (assistant)
Mgr. Jakub Vojta, Ph.D. (alternate examiner) - Guaranteed by
- Mgr. Jakub Vojta, Ph.D.
Department of Philosophy – Faculty of Arts
Supplier department: Department of Philosophy – Faculty of Arts - Prerequisites (in Czech)
- ZSVPP02S Teaching Practice II.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Upper Secondary School Teacher Training in Social Studies Basics (programme FF, N-ZA_) (2)
- Course objectives (in Czech)
- V rámci Praxe III jsou v nadále uvedeny propedeutické cíle, ale praxi dominují cíle oborově didaktické. Pro Pedagogickou praxi III jsou nastaveny následující obecné (vzdělávací) cíle: •Studenti přirozeně uplatňují proces reflexe praxe •Studenti dokáží vyhodnotit, jaké didaktické dovednosti v rámci praxe rozvinuli a jakým způsobem. •Studenti si uvědomují význam dalšího profesního rozvoje při výkonu profese učitele.
- Learning outcomes (in Czech)
- (1) Oblast utváření sebepojetí učitele: Student automaticky reflektuje svoji praxi. Student o sobě přemýšlí jako o učiteli. Student si uvědomuje význam dalšího profesního rozvoje. (2) Oblast utváření podmínek a příležitostí pro učení Student dokáže vyhodnotit, zda se mu ve třídě daří udržovat podmínky pro učení. Student vyhodnocuje, zda se mu daří podporovat žákovské učení skrze komunikaci. Student dokáže zhodnotit, zda se mu daří individualizovat výuku s ohledem na potřeby žáků ve třídě. (3) Oblast didaktická: Student vyhodnocuje, jaký typ hodnocení se hodí pro různé žákovské výsledky učení. Umí poskytnout formativní hodnocení. Student dokáže provést didaktickou transformaci obsahu. Student dokáže ve výuce uplatňovat a kombinovat různé didaktické formy a metody tak, aby se jednalo o metody a formy, které nejvíce intenzifikují učení každého z žáků. Student dokáže uplatňovat metody podporující spolupráci žáků (s ohledem na sociální vztahy v dané třídě a ve snaze o rozvoj prosociálního chování žáků). Student ve výuce funkčně využívá informační a komunikační technologie.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Reflexe a její význam v profesní přípravě učitele. 2. Důkazy o učení žáků a jejich hodnocení. 3. Didaktické metody a formy specifické pro výuku předmětu dle aprobace a jejich využití. 4. Metody podporující spolupráci mezi žáky. 5. Integrovaná tematická výuka. 6. Výuka s využitím informačních a komunikačních technologií.
- Teaching methods (in Czech)
- Pedagogická praxe III je poslední ze série tří praxí tvořících součást profesní přípravy studentů učitelství. Praxe jsou graduálně uspořádané tak, aby odpovídaly měnícím se potřebám studentů učitelství během jejich profesní přípravy. Metody uplatněné v rámci Pedagogické praxe II jsou následující: náslech vyučovacích hodin dle aprobace studentů, vedení vlastní výuky, vedení tandemové výuky společně s provázejícím učitelem, reflexe praxe. Časová dotace činností: 4 hodiny náslechů v předmětu dle aprobace, nejlépe ve třídě, kde budou studenti vyučovat + 1 hodina reflexe s provázejícím učitelem 8 hodin vlastní výuky + 3 hodiny reflexe s provázejícím učitelem 2 hodiny tandemové výuky + 1 hodina reflexe s provázejícím učitelem 16 hodin dalších činností přímo ve škole (např. seznamování se s danou školou, jejím chodem, vizí, ŠVP, administrativou ad.; studium pedagogické dokumentace a individuálních vzdělávacích plánů žáků ad.; účast na třídních schůzkách, hovorových hodinách, poradách školy, tripartitách, exkurzích, soutěžích, projektech, dozorech ad.; reflexe výuky s provázejícím učitelem (nespadá sem reflexe na FF); plánování výuky ve spolupráci s provázejícím učitelem, společná příprava učebních pomůcek apod.; hodnocení výsledků učení žáků ve spolupráci s provázejícím učitelem (opravování žákovských produktů a jejich hodnocení), případně také další vedení vlastní výuky či výuky v tandemu s provázejícím učitelem.
- Assessment methods (in Czech)
- https://www.phil.muni.cz/student/pedagogicke-praxe
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on course enrolment limitations: Předmět je určen pouze pro studenty s imatrikulací od 2021. - Listed among pre-requisites of other courses
- Enrolment Statistics (Spring 2023, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2023/ZSVPP03S