FF:ISKB79 Drama education for librarians - Course Information
ISKB79 Drama education for librarians
Faculty of ArtsSpring 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Kateřina Chalupníková (lecturer)
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Department of Information and Library Studies – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Alice Lukavská
Supplier department: Department of Information and Library Studies – Faculty of Arts - Timetable
- Thu 22. 2. 10:00–12:40 C128, Thu 29. 2. 10:00–12:40 C128, Thu 7. 3. 10:00–12:40 C128, Thu 14. 3. 10:00–12:40 C128, Thu 21. 3. 10:00–12:40 C128, Thu 28. 3. 10:00–12:40 C128, Thu 4. 4. 10:00–12:40 C128, Thu 11. 4. 10:00–12:40 C128, Thu 25. 4. 10:00–12:40 C128
- Prerequisites
- The subject has no prerequisities.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 12 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 8/12, only registered: 0/12, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/12 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Náplň předmětu je praktická. Studenti pracují aktivně s knihami. Prožijí dva programy interaktivního čtení, které je opřené o aktivity z dramatické výchovy. Sami si pak zkusí takové programy vytvořit. Učí se vhodně vybrat knihu i úryvek a vymyslet vhodný doprovodný program. Věnují se také rétorice - praktickým rétorickým rozcvičkám, učí se, jak poutavě přečíst text. Dalším cílem předmětu je učit se podávat zpětnou vazbu, získat zpětnou vazbu a učit se sebereflexi, což jsou nezbytné nástroje pro vytváření kvalitních výukových programů.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student po absolvování předmětu je schopný:
vhodně vybrat knihu pro danou cílovou skupinu a použít úryvek, který dává smysl a je poutavý
vytvořit jednoduchý doprovodný program ke čtení, zvolit vhodnou aktivitu, aby čtení bylo interaktivní
se řádně rozmluvit, vědomě pracovat s hlasem, s pauzou, s tempem poutavě přečíst text
podat a přijmout zpětnou vazbu
sebereflexe - Syllabus (in Czech)
- Základní pojmy: dramatická výchova, přednes textu, interaktivní čtení, zpětná vazba, sebereflexe Náplň: Nastavení očekávání a výukového plánu, analýza cílové skupiny a cílů programu, rozbor okolností Ukázka 2 programů + jejich rozbor Volba cílové skupiny a knihy pro vlastní práci ve skupinách Úvod do rétoriky Rétorické rozcvičky Trénink poutavého čtení textu Tvorba vlastního programu (ve skupinách) k vybranému textu + reflexe Závěrečná prezentace vlastního programu
- Teaching methods (in Czech)
- Interaktivní praktický workshop: - interaktivní výklad; - simulační trénink; - další praktická cvičení; - zpětná vazba a sebereflexe
- Assessment methods (in Czech)
- Pro úspěšné absolvování předmětu jsou stanoveny podmínky: - pravidelná docházka dle předem stanovených pravidel; - aktivní účast na setkáních; - plnění průběžných úkolů
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2024/ISKB79