FF:TIM_B_028 Digital games prototyping - Course Information
TIM_B_028 Digital games prototyping
Faculty of ArtsSpring 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: Bc. Jitka Leflíková
Supplier department: Department of Musicology – Faculty of Arts - Timetable
- Tue 12:00–13:40 B2.33, except Tue 16. 4.
- Prerequisites
- creativity, stamina, knowledge of digital games
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 23/20, only registered: 4/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 3/20 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Theory of Interactive Media (programme FF, B-INME_) (3)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz je zaměřen na praktickou tvorbu digitálních herních prototypů. Výstupem a průběžnou prací je typický iterativní cyklus vývoje: game design > tvorba prototypu > playtest > opakovat
- Learning outcomes (in Czech)
- Po úspěšném dokončení kurzu bude mít student:
portfolio:
. hratelný prototyp skill-based digitální hry (2D, 3D, platformer)
. hratelný prototyp narrative-based digitální hry (exploration, game-book)
. "extra credit": hratelný prototyp karetní hry
schopnost:
. navrhovat a analyzovat herní mechanismy
. vytvářet prototypy her
. vizualizovat systémy interakce
znalost:
. nástrojů běžně používaných v herním průmyslu
. vývojového cyklu (předprodukce, produkce, release) - Syllabus (in Czech)
- Studenti tvoří hry v průběhu kurzu jak jednotlivě, tak ve skupinách.
- game design | základy (pravidla, konflikt, formální systémy, motivace); žánrová specifika (asynchronní hry, balancing, obtížnost, onboarding, pravděpodobnost); nástroje vyprávění (nelineární dialog, vyprávění prostředím, audiovizuální narace)
- práce s nástroji | VUE, Bitsy, Twine, nanDECK
- herní tvorba | 2D skill based - platformer/shooter, 3D story driven, kompetetivní karetní hra, game-book
- Literature
- required literature
- FULLERTON, Tracy. Game design workshop : a playcentric approach to creating innovative games. Edited by Eric Zimmerman. 3rd edition. Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis, 2014, xxvii, 507. ISBN 9781482217162. info
- KOSTER, Raph. A Theory of Fun for Game Design. 2004. ISBN 978-1-932111-97-2. info
- CRAWFORD, Chris. The art of computer game design : [reflections of a master game designer]. Berkeley: Osborne McGraw-Hill, 1984, xiv, 113. ISBN 0881341177. info
- recommended literature
- SCHELL, Jesse. The Art of Game Design: A book of lenses. 2008. ISBN 0-12-369496-5. info
- A theory of fun for game design. Edited by Raph Koster. Scottsdale, AZ: Paraglyph Press, 2005, x, 244 p. ISBN 1932111972. info
- TEKINBAŞ, Katie Salen and Eric ZIMMERMAN. Rules of play : game design fundamentals. London: MIT, 2004, xv, 672. ISBN 0262240459. info
- Teaching methods (in Czech)
- . teoretická příprava
. tvorba v hodinách kurzu
. projektové konzultace - Assessment methods (in Czech)
- . závěrečný projekt
. průběžně dokončované herní prototypy - Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught only once.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2024/TIM_B_028