FF:PGM507 Terénní praxe - Informace o předmětu
PGM507 Terénní praxe
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/0/80. 80 hodin. 8 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Martin Majcík, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Adéla Zajíčková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, N-PG_) (3)
- Školská správa a vzdělávací politika (program FF, N-PG_)
- Zkušenostně reflektivní učení (program FF, N-PG_)
- Cíle předmětu
- Kurz je úzce provázán se studiem Pedagogiky a klade si za cíl získat či prohloubit praktické dovednosti a kompetence studentů pro: - práci ve vzdělávacích institucích/ školské správě / vzdělávací politice; - práci ve vzdělávacích institucích, konzultačních společnostech, neziskových organizacích i státních výchovných a vzdělávacích institucích, v nichž se realizují výchovné a vzdělávací aktivity přednostně využívající zkušenostně-reflektivní učení; - přípravu a realizaci pedagogického výzkumu ve školských i mimoškolských institucích.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat odborné znalosti a dovednosti z oblasti pedagogiky, vzdělávání a školství při řešení problémů v rámci dané pozice na praxi;
- orientovat se v základních (právních či jiných) předpisech, které vymezují danou pozici i fungování dané organizace;
- zvládnout základy práce na úrovni určené funkce v konkrétní instituci;
- odhadnout náročnost a charakter práce na dané pozici. - Osnova
- 1. Pod vedením garanta (pracovníka organizace, v níž bude student na praxi) komplexní seznámení s každodenní náplní práce instituce/oddělení i náplní práce příslušné funkce, v níž bude student působit. 2. Student má zvládnout nejen rutinní obsahové či organizační věci, ale i technické znalosti a postupy v konkrétní organizaci. 3. Má postupně plnit nejen zadané úkoly, ale také (po dohodě s garantem praxe) uskutečňovat vlastní nápady. 4. Postupné zvládnout samostatně práci nejen uvnitř organizace, ale i v terénu (například pomoc při realizaci určité aktivity mimo instituci apod.). 5. V závěru praxe je studentova práce zhodnocena garantem praxe, který poukáže na studentovy silné stránky a případně doporučí zlepšení práce studenta v budoucnu.
- Literatura
- HUMPOLÍČEK, Pavel a Alena UHROVÁ. Desatero pro praxi - aneb jak využít povinnost. První vydání. Brno: MSD, s.r.o. Brno, 2006. 12 s. ISBN 80-86633-57-8.
- NAVRÁTIL, Pavel, Libor MUSIL, Jitka NAVRÁTILOVÁ a Monika ŠIŠLÁKOVÁ. Odborná praxe a supervize: hledání příkladů dobré praxe. 2007.
- SCHÖN, Donald A. The reflective practitioner : how professionals think in action. Aldershot: Ashgate, 1991. x, 374. ISBN 9781857423198.
- Výukové metody
- stáž
- Metody hodnocení
- Písemná zpráva
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 80 hodin.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/PGM507