PřF:F8282 Středoš.Fyz.a její uč. obr 2 - Course Information
F8282 Středoškolská fyzika a její učebnicový obraz 2
Faculty of ScienceAutumn 2007 - for the purpose of the accreditation
- Extent and Intensity
- 1/2. 2 credit(s) (plus extra credits for completion). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- doc. RNDr. Zdeněk Bochníček, Dr. (lecturer)
doc. RNDr. Aleš Lacina, CSc. (lecturer)
doc. RNDr. Zdeněk Bochníček, Dr. (seminar tutor)
doc. RNDr. Aleš Lacina, CSc. (seminar tutor)
prof. RNDr. Jan Novotný, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. RNDr. Aleš Lacina, CSc.
Department of Plasma Physics and Technology – Physics Section – Faculty of Science - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Upper Secondary School Teacher Training in Physics (programme PřF, M-FY)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět se věnuje tématům středoškolské fyziky a zejména způsobu jejich prezentace v současné české učebnicové literatuře. Jednotlivé učebnice analyzuje jak z hlediska koncepčního, tak z hlediska zpracování dílčích témat a orientuje posluchače i v doplňkových literárních pramenech (starší středoškolské učebnice, učebnice pro nižší stupeň škol, učebnice vysokoškolské, časopisecká a popularizační literatura). Provádí jejich srovnávací analýzu a rozebírá diskutabilní, či dokonce defektní, pasáže těchto textů. V případě potřeby nabízí alternativní možnosti výkladu až po konkrétní doporučení a návody. Upozorňuje na možnosti využití nedostatků učebnicového textu jak při výuce fyziky, tak při obecné výchově k přesnému kritickému myšlení.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Elektřina a magnetismus (historie discipliny, její současný stav, vývoj učebnicového zpracování, výběr a řazení témat, rozbor věcných a pedagogických nedostatků, konkrétní příklady, alternativní postupy). 2. Optika (historie discipliny, její současný stav, vývoj učebnicového zpracování, výběr a řazení témat, rozbor věcných a pedagogických nedostatků, konkrétní příklady, alternativní postupy). 3. Speciální teorie relativity (historie discipliny, její současný stav, vývoj učebnicového zpracování, výběr a řazení témat, rozbor věcných a pedagogických nedostatků, konkrétní příklady, alternativní postupy) (historie discipliny, její současný stav, vývoj učebnicového zpracování, výběr a řazení témat, rozbor věcných a pedagogických nedostatků, konkrétní příklady, alternativní postupy). 4. Fyzika mikrosvěta (historie discipliny, její současný stav, vývoj učebnicového zpracování, výběr a řazení témat, rozbor věcných a pedagogických nedostatků, konkrétní příklady, alternativní postupy).
- Literature
- Středoškolské učebnice fyziky a další literatura dle doporučení učitele
- ARONS, A. B. Teaching introductory physics. New York: John Wiley & Sons, 1996, xiv, 153. ISBN 0471137073. info
- Assessment methods (in Czech)
- Klasická přednáška, seminární cvičeni. Kolokvium má charakter širší rozpravy o tématice předmětu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Autumn 2007 - for the purpose of the accreditation, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/sci/autumn2007-forthepurposeoftheaccreditation/F8282