PřF:Z7150 ICT v geografickém vzdělávání - Informace o předmětu
Z7150 ICT v geografickém vzdělávání
Přírodovědecká fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Vladimír Herber, CSc. (cvičící)
Mgr. Gabriela Petříková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- RNDr. Vladimír Herber, CSc.
Geografický ústav – Sekce věd o Zemi – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: RNDr. Vladimír Herber, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Geografický ústav – Sekce věd o Zemi – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Z7150/01: Čt 17:00–18:50 Z1,01001b, V. Herber, G. Petříková
- Předpoklady
- Z7011 Geografické kurikulum || NOW( Z7011 Geografické kurikulum )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 18 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/18, pouze zareg.: 0/18 - Mateřské obory/plány
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-BI)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-GK)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-UCZ) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět se zabývá využitím současných komunikačních technologií v geografickém vzdělávání. Kurz je orientován prakticky na využití volně přístupných internetových zdrojů pro výuku základních geografických disciplin. Jsou prezentovány a zároveň studenty zkoušeny současné možnosti získávání, analýzy a vizualizace geografických dat. Je podán přehled zdrojů prostorově lokalizovaných dat a programového vybavení, které se ověřuje na praktických ukázkách.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět, používat a vysvětlit podstatu základních metod využívaných při výuce geografie s využitím informačních technologií. Měl by být schopen kvalifikovaných rozhodnutí týkajících se přípravy vlastních úloh pro žáky, aplikací metod ICT.
- Osnova
- V rámci cvičení studenti samostatně řeší úkoly orientováné na praktické využívání informačních technologií (IT) při prezentaci současných problémů v globálním, regionálním i místním měřítku: Jsou prezentovány možnosti využívání IT v geografickém vzdělávání a dále při řešení vybraných problémů z oblasti základních geografických disciplín. Jednotlivá cvičení jsou vytvořena s důrazem na samostudium a individuální formy výuky.
- Literatura
- MARTIN, Fred. E-geography : using ICT in quallity geography. Sheffield: Geographical Association, 2006, 160 s. ISBN 1843771705. info
- WAHLA, Arnošt. Geografické, kartografické a geoinformatické vzdělávání s podporou webových zdrojů informací. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006, 75 s. ISBN 8073681439. info
- ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning : učení (se) s online technologiemi. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, xix, 226. ISBN 9788073579036. info
- Výukové metody
- Praktická cvičení formou samostatné práce na úlohách řešených pomocí vhodných zdrojů, především internetových a SW v PC učebně, zaměřených na výuku geografie.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem, kromě účasti na výuce, studenti odevzdají ve stanovených termínech protokoly-výsledky řešení jednotlivých úloh.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: možnost prezenční i distanční formy ukončení - volba mezi oběma možnostmi podle "semaforu"
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2020/Z7150