Bi6009 Bakalářský seminář z mikrobiologie a molekulární biotechnologie II

Přírodovědecká fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. RNDr. Zbyněk Prokop, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Andrea Vávrová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. RNDr. Zdeněk Hubálek, DrSc.
Ústav experimentální biologie – Biologická sekce – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Miroslav Němec, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Ústav experimentální biologie – Biologická sekce – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh
Čt 14:00–15:50 B11/306
Předpoklady
Seminář je určen pro studenty oboru mikrobiologie
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci kurzu budou mít studenti zkušenosti s přípravou odborné prezentace vlastních výsledků nebo vybraného tématu s využitím materiálů získaných při práci s odbornou literaturou. Studenti získají zkušenost s obhajobou prezentovaných výsledků před publikem, s diskusí a získají rovněž další zkušenosti při hodnocení prezentací svých kolegů. Příklady z praxe získají studenti v rámci zvaných přednášek externích vědeckých pracovníků a návštěv seminářů pořádaných jinými vědeckými institucemi.
Osnova
  • Hlavní náplní semináře jsou studentské prezentace odborných článků, vybraných témat, dílčí nebo závěrečné prezentace výsledků bakalářských a diplomových prací. Studenti v rámci semináře navštěvují odborná setkání pořádané ČSSM v Brně a jiná aktuální setkání mikrobiologů na kterých si mohou vyslechnout přednášky odborníků z oblasti mikrobiologie. Na semináři vystupují zvaní řečníci z řad domácích i zahraničních odborníků z praxe.
Literatura
  • Výběr literatury dle tématu vystoupení.
  • Respective literature is assigned in the course of the seminar.
  • HIERHOLD, Emil. Rétorika a prezentace. Translated by Petr Kunst. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 392 s. ISBN 8024707829. info
  • ŠESTÁK, Zdeněk. Jak psát a přednášet o vědě. Illustrated by Hana Kymrová. Vyd. 1. Praha: Academia, 1999, 204 s. ISBN 8020007555. info
Výukové metody
Každý student v rámci kurzu připraví a přednese prezentaci výsledků svého studentského projektu nebo prezentaci na vybrané téma na základě materiálů získaných z literární rešerše. Ke každé prezentaci připraví student stručný abstrakt. Po každé prezentaci následuje diskuse a hodnocení prezentace. Každá studentská prezentace je hodnocena jiným studentem kurzu.
Metody hodnocení
Studenti získají kladné závěrečné hodnocení za splnění následujících čtyř aktivit: (1) aktivní účast na semináři, (2) za přípravu abstraktu, (3) přípravu a prezentaci vlastní přednášky a (4) zhodnocení jiné studentské prezentace.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008 - akreditace, jaro 2011 - akreditace, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2012 - akreditace, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.