PřF:JAT04 Angličtina pro učitele - Informace o předmětu
JAT04 Angličtina pro přírodovědce s pedagogickým zaměřením II
Přírodovědecká fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAT04/01: Út 14:00–15:50 J2, J. Kubrická
JAT04/02: St 10:00–11:50 J2, J. Kubrická - Předpoklady
- B1 level according to the Common European Framework of Reference for Languages (https://www.examenglish.com/B1/index.php)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 72 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to improve the students´ knowledge of academic grammar and vocabulary on B2 level of CEFR with an emphasis on communication skills. The topics studied will touch upon the issues of educational science and teaching methodology and will be related to the scientific disciplines studied.
- Výstupy z učení
- Upon completion of the course the student will be able to understand the main points of an academic text on educational science and relate it to their own field of study; provide formative feedback to a colleague on their writing and speaking; understand the structure of an abstract; give an academic presentation; teach a CLIL microlesson; apply academic grammar and vocabulary on B2 level.
- Osnova
- 1. Introduction - vocabulary for studying, academic collocations 2. Education for the future - conditionals 3. Education for the future - listening skills 4. Intelligence - reported speech 5. Lesson planning - modal verbs 6. CLIL - principles, benefits, academic vocabulary 7. CLIL II - speaking skills 8. Micro-lessons - students´ presentations 9. Micro-lessons - students´ presentations 10. Abstract 11.Revision, reflection
- Literatura
- WINTERBOTTOM, Mark a James DE WINTER. Approaches to learning and teaching science : a toolkit for international teachers. Edited by Paul Ellis - Lauren Harris. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2017, iv, 155. ISBN 9781316645857. info
- DALE, Liz a Rosie TANNER. CLIL activities : a resource for subject and language teachers. Edited by Scott Thornbury. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 284. ISBN 9780521149846. info
- THOMAS, Barbara a Laura MATTHEWS. Cambridge vocabulary for first certificate with answers : self-study vocabulary practice. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, vi, 137. ISBN 9780521697996. info
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- Výukové metody
- Seminar - discussions, presentatins, reading, listening, etc.
- Metody hodnocení
- continuous assessment - presentation (microteaching), abstract, reflection
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/sci/jaro2021/JAT04/index.qwarp
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2022/JAT04