Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2010 - Discussion forum
Cannot save! You have tried to save the information which is already saved and cannot be saved repeatedly.
Simona Valášiková,
TSP2009 var 02, priklad č.18
Nejak nemozem prijst na riesenie tohoto prikladu. Mohli by ste miporadit,prosim?..dakujem
![](http://is.muni.cz/do/1499/metodika/stud/prijriz/el_tsp/obr2009/2009_02_2.7_E_d.gif)
Takže - postupujme od čísla 1 ;)
1 => 1,5 (+ 0,5)
1,5 => 2,5 (+ 1)
2,5 => ? (+ ?)
? => 6 (+ ?)
6 => 8,5 (+2,5)
Vzhledem ke vztahu prvních dvou se dá vcelku odhadnout, že to bude pokračovat:
2,5 => ? ... 2,5 + 1,5 = 4
? => 6 ... 4 + 2 = 6
Tj. správná odpověď je D - 4 ;) Snad je to pochopitelné (téměř pouze) v číslech ;)
Simona Valášiková,
Tento priklad som vyriesila, ale aspon som sa utvrdila ze som mala spravny
postup :) dakujem pekne, no ja som mala na mysli ten priklad pod nim :
⊙ − ♦ = • + • • + • +• = ⊙ + ⊙
⊙ + ♦ =?
a) • + • + • + ♦ − ⊙
b) ⊙ − • − ♦
c) • + • + ♦ + ♦
d) •
e) ⊙ + ⊙ − •
(Rada pro příště: čísla úloh v samovyhodnocovacích odpovědnících a „papírových“
testech v PDF se liší. Je tedy dobré uvádět, odkud to číslo úlohy je.)
testech v PDF se liší. Je tedy dobré uvádět, odkud to číslo úlohy je.)
Magdaléna Hrdoušková,
Já bych taky prosila o vysvětlení tohoto typu úlohy (u varianty 03 el. testu je
to otázka 19).
Dál vůbec nevím, jak na otázku 11 a 20 / var. 03 .
Poradí někdo? díky
to otázka 19).
Dál vůbec nevím, jak na otázku 11 a 20 / var. 03 .
Poradí někdo? díky