Sportovní, výukový a tréninkový prostředek, který se více využívá v posledních 10–15 letech především pro mladší věkové kategorie z důvodu malé hmotnost výzbroje, která neomezuje děti při pohybu jako podstatně těžší kolečkové lyže. Využíváme především pro nácvik a upevnění základů bruslařského kroku u dětí, které se učí základům bruslařské techniky.
Využíváme pohybové varianty s nebo bez aktivní práce paží s využitím holí na soupažný odpich. Při jízdě bez holí je pohyb paží shodný s chůzí a využívá se zkřížený pohybový vzor (Janda, Vele, Kračmar). I zde práce paží aktivně pomáhá práci celého těla a dynamice pohybu dolních končetin při bruslařském kroku. Při použití holí se jedná většinou o soupažný odpich. Využívání holí je již záležitostí starších a těch, kteří již mají základy za sebou a nacvičují a opakují jednotlivé bruslařské techniky. In-line bruslení používáme zejména pro nácvik a procvičování bruslařského pohybu dolních končetin, přenos hmotnosti z brusle na brusli, koordinaci.
Technika oboustranného bruslení jednodobého na in-line bruslích
|
Technika oboustranného bruslení dvoudobého na in-line bruslích
|
Rozvoj základních dovedností a bruslařského kroku na in-line bruslích:
Rozvoj bruslařského kroku na in-linech
|
Rozvoj odrazu při využití jednostranného bruslení na in-line bruslích:
Cvičení pro rozvoj techniky a síly
|
Technické řešení této výukové pomůcky je spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.