Informační technologie lze samozřejmě využít i během klasické přednášky, či výukové hodiny. Technicky nejdostupnější je využití dataprojektoru k oživení výuky dodatečnými materiály. Využití prezentačního software z kancelářských balíků (Powerpoint z MS Office, či Impress z Libreoffice) je v tomto ohledu nejsnazší na přípravu i samotnou prezentaci, nicméně je ze své podstaty příliš lineární a hodí se nejvýše pro přednášky. Pokud ale o promítané ploše počítače budeme uvažovat jako o virtuální tabuli, nabízí se další možnosti jejího využití. Je tak možné například plynule přecházet mezi osou hodiny znázorněné na myšlenkové mapě (případně ji průběžně doplňovat a rozvíjet), připravenými ilustračními multimédii, úryvky primárních textů (dobové noviny, zákoníky, literární díla, ...) a další.
Existují aplikace, které umožňují kreslit přímo přes zobrazenou plochu počítače a interaktivně tak například anotovat zobrazený obrázek, či text: pro Windows například Presentation Marker nebo ink2Go, pro Linux například Ardesia. Pokročilejším řešením jsou pak tzv. interaktivní tabule, což je v podstatě kombinace dataprojektoru, či velké obrazovky se systémem záznamu uživatelského vstupu, často na dotykové bázi. Tím se práce s promítanými materiály stává intuitivnější a odvádí méně pozornosti od výuky samotné. Open Sankoré je svobodným software, který není závislý na konkretním hardware a který poskytuje bohaté možnosti pro práci s interaktivní tabulí.
Je nutné mít na paměti, že tyto aplikace jsou pouhými nástroji, stejně jako křída a tabule. Při výběru vhodného nástroje je nutné postupovat od kýženého výsledku a nenechat se při přípravě hodiny omezovat možnostmi náhodně zvoleného nástroje.