Informační systém Masarykovy univerzity nabízí nástroje pro tvorbu elearningových materiálů a struktur pro fyzické, nebo i čistě elearningové kurzy. Základním prvkem jsou tzv. interaktivní osnovy, které slouží k vytvoření přehledné časově-tematické osy kurzu, ze které lze studentům odkazovat další materiály vázající se k jednotlivým hodinám a blokům.
IS umožňuje vystavovat vyučujícím statické studijní materiály (k prohlížení, či stažení) v agendě učebních materiálů, případně nabízí pomoc s vytvořením interaktivních skript v rámci servisního střediska.
Kromě studijních materiálů je možné v ISu vytvářet odpovědníky k procvičování a testování studentů. Ty díky možnosti automatického vyhodnocení zvyšují efektivitu testování studentů a přináší možnost samostatného procvičování s automatickou korekcí.
IS také dává prostor pro diskuze mimo dobu vlastní výuky formou diskuzních fór, kde mohou studenti mezi sebou probírat nejasné části probíraného materiálu, či organizace kurzu. Aktivní podpora takovýchto diskuzí ze strany vyučujících může přispět k aktivnímu zapojení studentů, kteří by jinak během hodiny zůstali pasivní.
V neposlední řadě je možné do vytvářeného kurzu zahrnout video záznamy z přednášek. Je však třeba mít na paměti, že pořízení kvalitního záznamu přednášky není triviální úkol, protože je třeba dbát na technickou kvalitu zvuku a obrazu: vyučující musí mít mikrofon, v případě interakce s publikem mít k dispozici mobilní mikrofon, zajistit správný záznam promítaných materiálů atd.
Nejnovějším přírůstkem do rodiny elearningových aplikací v ISu je drill. Jedná se o implementaci počítačově asistované memorizace tzv. učením s prodlevami. V krátkosti: cílem je dlouhodobé zapamatování sady elementárních pojmů (např. slovíčka cizího jazyka) nazpaměť pomocí jejich opakování v prodlužujících se časových intervalech. Uživateli jsou prezentována jednotlivá fakta a on hodnotí, zda si je pamatoval, či nikoliv (obdoba papírových kartiček popsaných slovíčkem z jedné strany česky a z druhé např. anglicky). V případě úspěchu se daný fakt (kartička) vrátí za prodloužený časový interval (1h-> 1 den), v případě neúspěchu se interval zkracuje. Tímto způsobem se lze efektivně zaměřit na obtížně zapamatovatelná fakta a systematicky budovat dlouhodobou znalost daného souboru pojmů.