Vážené kolegyně, vážení kolegové,
rádi bychom Vás jménem doc. PhDr. Mikuláše Beka, Ph.D., rektora Masarykovy univerzity, pozvali na již 3. ročník Open space konference o e-learningu IS MU.
Hlavní program konference je složen z bloku prezentací a bloku workshopů. V rámci prezentací se o své zkušenosti s videem a animacemi ve výuce, drilem a plně e-learningovým kurzem bez prezenční výuky podělí kolegové z různých fakult. Netradičně je mezi prezentujícími i student, který poreferuje o tom, jak e-learning vnímá on sám.
Také témata workshopů se budou točit kolem IT ve výuce – vytváření a zabezpečení elektronických testů, využití nových možností, které jsou k dispozici se zprovozněním služeb Google Apps a plagiátů. Obsah jednoho tématu máte možnost ovlivnit i Vy, když nám do přihlašovacího formuláře sdělíte, které nástroje byste si rádi za naší asistence vyzkoušeli. Může to být kterákoliv aplikace z IS MU, případně nástroj pro tvorbu interaktivních pomůcek.
Prostor v hlavním programu vyplní vtipné scénky na téma „běžné používání aplikací v IS MU“ v podání organizátorů konference a individuální konzultace nad drobným pohoštěním a šálkem kávy.
Ambiciózním cílem konference je, aby Vás ukázky e-learningových a multimediálních výukových pomůcek, které uvidíte, inspirovaly a motivovaly k zamyšlení nad tím, jak Vaši výuku pomocí IT inovovat. Prostřednictvím konference Vám chceme i sdělit, že na inovaci nemusíte být sami. Můžete využít elektronických nástrojů v IS MU a můžete požádat o spolupráci naše týmy.
Při přípravě letošního ročníku jsme vycházeli z Vašich podnětů a návrhů, které jsme po skončení minulého ročníku sesbírali. Můžete se těšit na rozšíření nabídky workshopů, rozšíření tematických stanovišť o možnosti konzultace administrativních aplikací IS MU a na zábavně-poučný program v amfiteátru Atria.
Na Vaši účast se těší
tým e-techniků, is-techniků a Servisního střediska.
Termín konání | Středa 11. září 2013 |
Místo konání | Atrium, Fakulta sociálních studií, Joštova 10, Brno |
Přijďte v libovolný čas od 8:30 k informačnímu stánku u vstupu do Atria |
Účast na konferenci je zdarma.
Pro lepší naplánování kapacit k hlavnímu i doprovodnému programu konference uvítáme, pokud nás o své účasti budete informovat registrací v Obchodním centru MU. Registrací si zajistíte malý dárek na uvítanou a můžete navrhnout vlastní téma workshopu, které by Vás zajímalo.
Přihlásit se přes Obchodní centrum MUHlavní program | |
Prezentační blok 9:00–10:30 |
E-learning a multimédia v Informačním systému MU
|
Přestávka s občerstvením | |
Workshopy Praktická školení u PC 11:00–13:00 |
Místnost A
Místnost B
|
Doprovodný program | |
Tematická stanoviště 8:30–14:00 |
Nechte se inspirovat živými ukázkami, praktickými zkušenostmi a tipy odborníků v oblasti multimédií, e-learningových a administrativních aplikací v IS MU. Přijďte konzultovat své problémy a nápady v oblasti elektronické podpory výuky k našim stanovištím. |
Amfiteátr 11:00–13:20 |
|
Individuální konzultace 8:30–14:00 |
Po celou dobu konference Vám budou k dispozici e-technici a is-technici, se kterými můžete individuálně konzultovat libovolnou aplikaci v ISu. |
Změny v programu vyhrazeny. |
Prezentační blok | |
|
Využití komentovaného videa při zkvalitňování prezentací studentůPhDr. Jiří Vacek, CSc.Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity Příspěvek seznamuje s novou metodou vytváření hodnocení video prezentací studentů. Cílem je přispět ke zkvalitňování prezentačních dovedností studentů za pomoci využití videonahrávek a synchronizovaných komentářů učitele v interaktivním editoru videa vytvořeného e-techniky v IS MU. |
|
Elektronické nástroje při výuce Obecné mikrobiologieMgr. Andrea Vávrová PascuttiÚstav experimentální biologie, Přírodovědecká fakulta Masarykovy univerzity Spolupráce na tvorbě e-learningových materiálů jsem využila pro kurzy praktických cvičení z Mikrobiologie a pro kurz laboratorních cvičení a řednášky z Cytologie a morfologie bakterií. Konkrétně se jedná o odpovědníky a o obsáhlý studijní materiál s teoretickou částí, řazenou do tematických okruhů podle náplně jednotlivých laboratorních cvičení. Zaujala mne možnost vytvořit nejen interaktivní a obsažnou webovou stránku studijních podkladů, ale zejména možnost vytvoření rozsáhlé obrazové dokumentace tvořené fotografiemi a videozáznamy z praktických cvičení. E-learningový materiál poskytuje čitelnější provázanost jednotlivých laboratorních postupů. V praktických laboratorních cvičeních z obecné mikrobiologie je nejdůležitějším bodem odečítání a interpretace experimentů, posouzení výsledků chybných nebo sporných. Webová stránka obsahující v přehledné podobě záznamy všech možných kombinací výsledků pokusů prohlubuje kvalitu výuky. Jednou z výhod využití odpovědníků je zejména úspora času při zkoušení desítek studentů. Jednou sestavený odpovědník může sloužit pro řadu semestrů. Vzhledem k časovému limitu se eliminuje možnost opisování. Veškerou práci na tvorbě samotných e-learningových materiálů zabezpečují vstřícní a profesionální e-technici, kteří z dodaných souborů (Word, PowerPoint, Excel, obrázky, …) navrhnou nejlepší podobu webové stránky vzhledem k její struktuře a tématu. Komunikace je rychlá a příjemná. Možnost aktualizace e-learningových materiálů činí výuku pružnou a pestrou. |
|
E-learning pohledem studentaAdam Murasstudent Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity, program FSS B-HE Humanitní environmentalistika Centrum výpočetní techniky, Fakulta informatiky Masarykovy univerzity Zatímco většina ostatních příspěvků se zabývá zkušenostmi vyučujících s nasazením e-learningu do výuky či jeho novými možnostmi v IS MU, téma tohoto příspěvku na problematiku nahlíží z druhé, studentské strany. Příspěvek ilustruje, jaké výhody či nevýhody může užívání e-learningových prvků spatřovat student. Zaměří se jak na obecný pohled studenta, tak na konkrétní příklady (interaktivní osnovy, odpovědníky, výukové weby a další) a zkušenosti s nimi během tříletého bakalářského studia na Fakultě sociálních studií. |
|
Animace ve výuce biologieMgr. Kateřina Vopěnková, Ph.D.Biologický ústav, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity Příspěvek představuje animace, které budou sloužit při výuce buněčné a molekulární biologie a genetiky. Jedná se převážně o znázornění procesů na úrovni buněk či DNA, které není jednoduché vysvětlit studentům biologie, natož technikům a informatikům pro zpracování. Vyučující se v příspěvku zaměří na tipy a rady pro další vyučující, kteří zavedení animací do výuky teprve zvažují. Zazní popis celého procesu, náročnost přípravy na čas, četnost korektur a konzultací i náměty, jak vhodně připravit podklady – to vše právě z pohledu vyučujících. |
|
Praktické zkušenosti s online kurzemBc. Kateřina Blatná (autentizovaný odkaz)Bc. Jana Nezvalová (autentizovaný odkaz) Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury a knihovnictví, Filozofická fakulta Masarykovy univerzity Cílem dnešního příspěvku je představení e-learningového kurzu Rozvoj finanční gramotnosti, který proběhl v jarním semestru 2013. Hlavními tématy jsou jednotlivé kroky, které při sestavování kurzu vyučující podnikly a pozastaví se i u problémů, se kterými se během kurzu potýkaly. |
|
Jak používat DrilPhDr. Jarmila FictumováPhDr. Simona Kalová Katedra anglistiky a amerikanistiky, Filozofická fakulta Masarykovy univerzity Krátké seznámení s drilem, který byl vytvořen s pomocí pracovníků IS MU na základě učebnice Konverzace pro pokročilé pro studenty prvního ročníku Katedry anglistiky FF MU. Zábavnou formou – s obrázky, nahrávkami výslovnosti a příkladovými větami v angličtině – umožňuje zvládnout pečlivě vybraná typická slova a slovní spojení, roztříděná do 21 témat. Z reakcí studentů vyplývá, že jim vyhovuje nutnost každodenní práce s Drilem, neboť jen tak jsou schopni si zapamatovat a aktivně používat i zcela nové výrazy. Dril v IS MU si můžete sami vyzkoušet a vybrat si část, která vás zajímá. |
|
Novinky nejen v e-learningových agendách IS MUMgr. Patrícia EibenováCentrum výpočetní techniky – Fakulta informatiky Masarykovy univerzity Novinky a zajímavosti ze světa IS MU http://is.muni.cz/blog/is_info |
Workshopy | |
|
Multimediální otázky v Odpovědnících a nástroje pro jejich zpracování – pokročilíV rámci workshopu máte možnost se seznámit s různými typy multimediálních otázek v odpovědnicích – obrázkové, audio či video. K ulehčení zpracování otázek z textu ve Wordu do elektronické podoby v IS MU lze využít několika editorů, které si postupně představíme. Na workshopu se seznámíme i s návrhem nového nástroje, který umožňuje i tvorbu nejpoužívanějších typů otázek drag&drop. |
|
Zabezpečení testů v IS MU a prevence podvodůZabezpečení závěrečných i průběžných testů dělá těžkou hlavu nejednomu učiteli. Přijďte na náš workshop a dozvíte se, jak můžete účinně zabránit studentům v podvádění u elektronických testů v IS MU. |
|
Využití Google Apps ve výuceV průběhu workshopu na letošní novinku – integraci Google Apps do IS MU – si budete moci vyzkoušet základní možnosti využití Dokumentů, Kalendáře a Map ve výuce. Dále zjistíte, jaké výhody Vám i vašim studentům přináší univerzitní Google účty. |
|
Tipy pro vytvoření e-learningu ve výuce – začátečníciDozvíte se, jak jednoduše lze podpořit e-learning ve výuce Vašich předmětů. Blíž se seznámíte se základy tvorby Interaktivní osnovy nebo jednoduchého elektronického testu. Také uvidíte, na co všechno se dají využít diskusní fóra v předmětu. |
|
Využití nástrojů pro odhalení plagiátůWorkshop představí nástroje pro odhalování plagiátů v IS MU, doporučovaný postup, jak kontrolovat studentské práce a jak interpretovat a vyhodnocovat výsledky. Dozvíte se také z jakých zdrojů lze podobnosti odhalit a jak lze systém „oklamat“. |
Podívejte se, jak probíhaly minulé ročníky:
1. ročník (15. září 2011) 2. ročník (13. září 2012)
Informační systém Masarykovy univerzityhttp://is.muni.cz/ |
Centrum interaktivních a multimediálních studijních opor pro inovaci výuky a efektivní učení | CZ.1.07/2.2.00/28.0041