Vážené kolegyně, vážení kolegové,
srdečně Vás zveme na 10. ročník Open space konference o e-learningu IS MU, která se koná pod záštitou rektora Masarykovy univerzity. Ústředním tématem příspěvků bude hodnocení studentů a poskytování zpětné vazby. Dozvíte se, jaké způsoby udělování hodnocení se vyučujícím ve výuce osvědčily a co vše zohledňují ve výsledné známce. Získáte praktické tipy, jak se vypořádat s hodnocením skupinových projektů i náhled na metody poskytování skutečně efektivní zpětné vazby.
Prezentovat budou již tradičně odborníci a učitelé, kteří mají zkušenosti z praxe. Konference si zachová formát „otevřeného prostoru“ a i nadále bude příležitostí k setkání s kolegy, ke konzultaci dotazů a porovnání zkušeností. Rádi Vás zase uvidíme.
Termín konání | 5. února 2020 |
Místo konání | Fakulta informatiky, Botanická 68a, Brno |
Podívejte se na videoreportáž, jak probíhala konference 2019:
Ústředním tématem konference bude hodnocení studentů a poskytování zpětné vazby. Příspěvky a doprovodné postery konference poodhalí, jak náročné je studenty hodnotit a zůstat při hodnocení objektivní. O praktické zkušenosti a rady se v rámci příspěvků podělí vyučující, kteří budou mluvit o:
vyvážení přístupu k hodnocení jednotlivce i celého týmu,
propracovaném hodnocení esejí studentů,
vzájemném hodnocení studentů,
efektivním poskytování zpětné vazby,
formativním hodnocení,
testování ve výuce prostřednictvím mobilních zařízení.
Registrace 8.30–9.00 |
|
První blok 9.00–10.25 |
|
Přestávka na kávu | |
Druhý blok 10.55–12.00 |
|
Doprovodný program s občerstvením 12.00–12.50 |
|
Třetí blok 12.50–14.00 |
|
Proč hodnotíme studenty?prof. RNDr. Jan Slovák, DrSc.Ústav matematiky a statistiky – Přírodovědecká fakulta V příspěvku ze zamyslím nad různými formami a cíli hodnocení. Je to diagnostika silných a slabých stránek studentů, usměrňování a formování vzdělávacích aktivit, vyhodnocení souladu výsledků s očekávanými znalostmi a dovednostmi, nebo spíše donucovací nástroj opřený např. o obavu ze selhání? A umíme si získat věrohodnou zpětnou vazbu od studetnů? Budu se přitom opírat o vlastní i zprostředkované zkušenosti od nás i zvenku. Proč hodnotíme studenty?Prezentace ve formátu PDF (Adobe Acrobat) |
|
Hodnocení učitelem a vzájemné studentské hodnocení v masifikovaném vzděláváníMgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta Proč studenti potřebují zpětnou vazbu a jak dobrá zpětná vazba vypadá? Příspěvek začíná zamyšlením nad zpětnou vazbou jako jedním z principů kvalitní vysokoškolské výuky. Dále si klade otázku, jak poskytnout užitečnou zpětnou vazbu studentům ve velkých studijních skupinách. Srovnává využití hodnocení učitelem přes poznámkové bloky v ISu s aplikací pro vzájemné hodnocení. Na příkladech z výuky diskutuje výhody i úskalí, která mohou oba typy hodnocení přinášet. Hodnocení učitelem a vzájemné studentské hodnocení v masifikovaném vzděláváníPrezentace ve formátu PDF (Adobe Acrobat) |
|
„Zpětná vazba“ v Praktiku práva obchodních korporacíIng. Mgr. Radek Ruban, Ph.D.Katedra obchodního práva – Právnická fakulta Praktikum práva obchodních korporací je výběrovým (povinně volitelným) předmětem určeným magisterským studentům oboru Právo. Cílem předmětu je rozšířit znalosti a zdokonalit praktické dovednosti budoucích právníků. Příspěvek představí koncepci kurzu, která je vystavěna na vypracovávání a hodnocení prakticky zadaných úkolů. Důraz bude kladen na sdílení zkušeností s funkcí „Nahrání učitelem opravné verze“. „Zpětná vazba“ v Praktiku práva obchodních korporacíPrezentace ve formátu PDF (Adobe Acrobat) |
|
Využití odpovědníků v ISu pro psaní průběžných testůMgr. Marta Gimunová, Ph.D.Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií Průběžné testy v seminářích zvyšují připravenost studentů na hodinu, motivují je k průběžnému studiu a dávají vyučujícímu zpětnou vazbu o pochopení daného tématu. Jak se ale vypořádat s opravováním průběžných testů a zadáváním hodnocení z těchto testů u předmětů s velkým počtem studentů? Využití odpovědníků v ISu pro psaní průběžných testůPrezentace ve formátu PDF (Adobe Acrobat) |
|
6 let týmových úkolů ve VIKMA10 a pořád nemám dostPhDr. Pavla Kovářová, Ph.D.Ústav české literatury a knihovnictví – Filozofická fakulta Příspěvek se zaměří na zkušenosti ze šesti opakování týmového úkolu v jednom předmětu. Pozornost bude věnována zadání, které bylo formováno zkušenosti z toho úkolu i jiných týmových úkolů na stejném pracovišti. O plnění tohoto úkolu se posluchači dozví mj. pomocí informací z rozhovorů s absolventy úkolu. Z rozhovorů bude čerpat i poslední část příspěvku směřující k hodnocení úkolů, kde najdou využití i kvantitativní data (např. kolik bodů si studenti za úkol sami přidělili). 6 let týmových úkolů ve VIKMA10 a pořád nemám dostPrezentace ve formátu PDF (Adobe Acrobat) |
|
Formativní zpětná vazba jako kompetence studenta i učiteleMgr. Hana TulinskáKabinet informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta Institut výzkumu školního vzdělávání – Pedagogická fakulta Zpětnou vazbu typicky vnímáme jako něco, co přichází od vyučujícího směrem ke studentovi. Je však takový pohled udržitelný? V příspěvku se zkusíme podívat na studenta jako toho, kdo stojí v centru zpětné vazby a je ve vzájemné interakci s dalšími účastníky vzdělávání – lidmi i technologiemi. Z čeho se zpětná vazby skládá? Jaké prostředky můžeme využít? Jak může vypadat struktura formativní zpětné vazby? V příspěvku budou využity příklady z malého kurzu Vzdělávací technologie a velkého online Kurzu práce s informacemi. Formativní zpětná vazba jako kompetence studenta i učitelePrezentace ve formátu PDF (Adobe Acrobat) |
|
Poskytování efektivní zpětné vazbyMgr. Hana Vrtalová (autentizovaný odkaz)Odbor vnějších vztahů a marketingu – Rektorát Efektivní zpětná vazba je pro studenty podnětná, přínosná, motivující a dává jim smysl. Co je však potřeba k tomu, aby tyto kvality doopravdy splňovala? V příspěvku chci ukázat model zpětné vazby, který se opírá o lektorskou zkušenost z předmětu Komunikační trénink a podívat se blíže na situace, ve kterých zpětná vazba neplní svoji funkci. O zpětné vazbě budu mluvit jak v kontextu učitel-student, tak i mezi studenty navzájem. Poskytování efektivní zpětné vazbyPrezentace ve formátu PDF (Adobe Acrobat) |
|
Novinky v IS MUMgr. Filip DaněkInformační systém MU Příspěvek je určen posluchačům, kteří chtějí mít přehled o vývoji e-learningu, jeho nových funkcích a možnostech. Shrnuje nejzajímavější novinky elektronické podpory výuky v Informačním systému MU z uplynulého roku. Posluchači se mimo jiné dozvědí, jaké cíle si Vývojový tým IS MU stanovil do příštího ročníku Open space konference. |
|
Informační postery z předchozích ročníků konference si můžete prohlédnout na Elportále MU:
http://is.muni.cz/elportal/prezentace/postery/Podívejte se, jak probíhal letošní ročník:
Fotografie budou zveřejněny po konferenci, zatím se můžete podívat na fotografie z předchozích ročníků:
Podívejte se, jak probíhaly minulé ročníky: