Transakční analýza prakticky

ROLE VEDOUCÍHO A MODEL ROLÍ

Studijní cíle: Po absolvování tématu budou studenti schopni vysvětlit rozdíly mezi dobrým a špatným vedením skupiny. Kriticky posoudit jednotlivé fáze vývoje skupiny. Budou znát své vlastní role. Dokáží rozlišit jednotlivé typy omezení rolí a vytvořit ke každé z nich příklady.

Klíčová slova: role vedoucího (role of leader), formování (forming), bouření (rebelion), normování (norming), fungování (funcioning), ukončení (breaking up), systém (system), role (role), patologie (pathology), fixace rolí (fixations), vyloučení rolí (blocking), kontaminace rolí (contamination), zmatenost rolí (role confusion), rolové zvyky a konvence (role habits)

Literatura

Autor

strany

počet stran

Povinná literatura

 

 

Schmid, B. (2008).  The Role Concept of Transactional Analysis and other Approaches to Personality, Encounter, and Cocreativity for All Professional Fields, Transactional Analysis Journal, 38 (1), 17-30.

Napper, R., Newton, T. (2010). Taktika transakční analýzy (TA ve vzdělávání). Praha: Grada

17-30

 

199–213

25

 

16

Úkol
1.Sledujte svoje role – omezení, máte někde nějaké patologie? (minimálně 3 příklady)

 

Prednaska 5 TA
PDF ke stažení