POŽADAVKY NA SUPERVIZORA A SUPERVIDOVANÉ
TÉMA 1: ÚVOD
2. část: Požadavky kladené na supervizora a supervidované, sebehodnocení a hodnocení, pracovní spojenectví, osobní růst, motivace. Hranice supervize.
Základní literatura:
Baštecká, B.,
Čermáková, V., Kinkor, M. 2016. Týmová supervize: teorie a praxe. Praha:
Portál. s. 265 - 275 (k hodnocení)
Kadushin, A.
1992. Supervision in social work. New York: Columbia University Press. (k
hodnocení včetně hodnocení supervizora a supervidovaných – překlad Remedia)
Kopřiva, K. 2001. Lidský vztah
jako součást profese. Praha: Portál, s. 13 – 28 (kap. Vztah mezi pracovníkem a
klientem - k motivacím)
Lishman, J.
Personal and professional development in Adams, R., Dominelli, L., Payne, M.
1998. Social Work. London: Macmillan
Press s. 138 – 148 (k reflexivnímu přístupu a osobnímu růstu, motivace)
Úvod do
supervize: cyklický model. 2002. Tišnov: SCAN., s. 16 - 18 (rozdíl mezi terapií
a supervizí)
časopis Sociální práce/Sociálna práca, Brno: ASVSP, 4/2007 a 5/2022 (tematická čísla k supervizi)
materiály z výcviku "Supervize v sociální práci", 2017 až 2019; 2020 až 2022; od 2023. Brno: ASVSP a OP Brno.