Sociologie a sociální psychologie pro nutriční terapeuty

Týden 11: Kritické myšlení a argumentace II (T. Malatincová)

ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 9

Představte si, že sledujete debatu o tom, jaký vliv má konzumace určité potraviny na zrakovou unavitelnost. V internetovém magazínu zaměřeném na životní styl si přečtete, že výzkum ukazuje blahodárný vliv dané potraviny na zrak (snižuje zrakovou unavitelnost). Ve Wikipedii se ale dočtete, že výzkum efekt dané potraviny na zrakovou unavitelnost jednoznačně nepotvrdil.

1. Jak myslíte, že taková situace může nastat?

2. Představte si, že jak daný magazín, tak Wikipedie citují své primární zdroje (původní výzkum) a můžete je tedy dohledat a prostudovat. Jak budete postupovat při utváření odborného názoru ohledně toho, jestli daná potravina má nebo nemá prokazatelně blahodárný vliv na zrak? Na které stránky výzkumu se zaměříte, jaké otázky si budete pokládat?

Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je výjimečně pondělí 9. 5. 2022Prosíme, neposílejte úkoly emailem, nebudou započteny!

V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!

Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis). 

Prezentace: Kritické myšlení a argumentace II
PDF ke stažení