nadpis

  1. INTRODUCTION TO PHYSICAL DISABILITY
  2. DEFINING PHYSICAL DISABILITY
  3. PHYSICAL DISABILITY CLASSIFICATION
  4. CEREBRAL PALSY (CP)
  5. CAUSES OF PHYSICAL DISABILITY
  6. INTERVENTIONS
  7. INCLUSION OF A CHILD WITH PHYSICAL DISABILITY
  8. AUTHORS, SOURCES AND LITERATURE

9. AUTHORS, SOURCES AND LITERATURE

This chapter has been prepared by Karel Pančocha and Marie Vítková.

Flehming, I. (1996). Normale Entwicklung des Säuglings und ihre Abweichungen. Stuttgart.

Neumann, K. (1987) Besonderheiten der pädagogisch-psychologischen Diagnostik. Stuttgart.

Piaget, J., Inhelderová, B. (1997). Psychologie dítěte. Praha

Pipeková, J., Vítková, M. (1994) Tělesně postižené dítě v mateřské a základní škole. Brno: MU.

Pipeková, J., et.al. (2006) Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido.

Vítková, M. (1992) Kapitoly z úvodu do speciální pedagogiky. Brno: MU.

Vítková, M. (1998). Paradigma somatopedie. Brno: MU. 

Vítková, M. (1999). Somatopedické aspekty. Brno: Paido.

Vítková, M., et.al. (2004). Integrativní speciální pedagogika: Integrace školní a sociální. Brno: Paido.