Metodologie speciálněpedagogického výzkumu 1

TÝDEN 8 Kvantitativní výzkum II.

Klíčová slova:  techniky sběru dat, dotazník, respondent, strukturované pozorování, mapa třídy, záznam činnosti, Likertova škála, posuzovací škála, pořadová škála, otevřená otázka, návratnost, experiment, závislá proměnná, nezávislá proměnná, intervenující proměnná,obsahová analýza dokumentů, nevtíravé techniky výzkumu, sekundární analýza dat, obsahová analýza.

Přednáška:

Prezentace:

Kvantitativni vyzkum 2
PDF ke stažení


Publikované kvantitativní výzkumy jako zdroj inspirace:

Šeďová, K., & Švaříček, R. (2010). Angažovanost žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Pedagogická orientace20(3), 24-48. 

Straková, J., Simonová, J., & Greger, D. (2018). Vliv postojů učitelů na výsledky žáků. Sociologický časopis54(5), 727-748. 

HOREHLEĎ, Petr a Lenka SLEPIČKOVÁ. Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice. In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. 1. vyd. Brno: MU, 2011. s. 89-99, 11 s. ISBN 978-80-210-5731-9.
HOREHLEĎ, Petr a Lenka SLEPIČKOVÁ. Zájem osob ve výkonu trestu o vzdělávání: Příklad kuřimské věznice. In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. 1. vyd. Brno: MU, 2011. s. 89-99, 11 s. ISBN 978-80-210-5731-9.
Ukázka bakalářské práce:


Janatová, L. (2009). Souvislost mezi hraním počítačových her a agresivitou. Studia paedagogica14(2), 155-170.