Pedagogicko-psychologická diagnostika

Téma: Diagnostika vývojových a vzdělávacích pokroků podle RVP PV. Možné chyby a zkreslení..

Doporučená literatura

Bednářová, J., & Šmardová, V. (2007). Školní zralost. Brno: Computer Pres.

Pekárková, S.,  & Švandová, M. (2018). Diagnostický nástroj iSophi.

Sedláčková, H., Syslová, & Z. Štěpánková, L. (2012). Hodnocení výsledků předškolního vzděláváníPraha: Wolters Kluwer.

Sindelárová, B. (2016). Předcházíme poruchám učeníPraha: Portál.

Smolíková, K. (Ed.) (2007). Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV. Praha: VÚP.

Syslová, Z., & Kratochvílová, J. (2018). Metodika pro učitele: Praktická příručkadiagnostickému nástroji PREDICT. Praha: Raabe. In http://www.raabe.cz/nase-projekty/good-start-to-school-projekt-erasmus/gss-vystupy.aspx.

Syslová, Z., Kratochvílová, J., & Fikarová, T. (2018). Pedagogická diagnostika v MŠ. Praha: Portál.

Prezentace k těmto tématům

Zde naleznete ukázky diagnostických nástrojů

CZ GSS Toolkit Metodika pro ucitele
PDF ke stažení
CZ GSS Toolkit PREDICT
PDF ke stažení
CZ GSS Toolkit Prirucka pro rodice
PDF ke stažení
VUP Metodika PV 2007
PDF ke stažení

Zde naleznete ukázku, jak využít diagnostické nástroje pro konzultaci s rodiči.

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/podzim2021/XPPk06/um/Konzultace.video5
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/podzim2021/XPPk06/um/118125398/Konzultace.MOV

Pro zájemce zde naleznete úryvek z knihy Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání  (Sedláčková, Syslová & Štěpánková, 2012, s. 20–27)