Seminář z didaktiky praktického vyučování 2

Týden 3

PBL versus problémové vyučování


                  Projekt (o)/Problém (x)
<----------------------------------------------------------->
Spolupráce       Individuální řešení
Zaměřenost na praktickou činnost       Zaměřenost na teoretickou činnost
Zaměřenost na prožitky, srdce       Zaměřenost na nové poznatky, myšlení
Vychází z potřeb žáka       Vychází z potřeb učitele
Vnitřní motivace       Vnější motivace
Připravuje učitel + žáci       Připravuje učitel
Konkretizace učiva do zhmotněné podoby       Učivo v teoretické rovině
Rámcová příprava       Podrobná příprava (krok po kroku)
Učení založené na životních zkušenostech       Učení založené na zkoumání, vlastní úvaze
Postup osvojování učiva nutno hledat       Postup osvojování učiva většinou znám (posloupnost kroků je dána)
Skryté osvojení kurikula      

Progresivní změny v projektovém vyučování v porovnání s tradičními přístupy 

Tradiční školní vzdělávání X projektové vyučování - Doplňte tabulku

Tradiční školní vzdělávání

Projekt jako vzdělávací strategie

Způsob předávání poznatků a dovedností

Činnosti žáka

Činnosti učitele

Způsob interakce školy a mimoškolního světa

Rozvíjení individuálních vzdělanostních předpokladů žáků

Motivace

Schéma vyučovacího procesu

Hodnocení

Vztahy mezi učitelem a žáky

Příklady dobré praxe

Prurezova temata 1. dil
PDF ke stažení
Prurezova temata 2. dil
PDF ke stažení
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/podzim2024/FC5061/160875304/zakovske_projekty_cesta_ke_kompetencim.pdf
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/podzim2024/FC5061/160875304/PDP_SOS_SOU_web_zalozky.pdf